Printemps,
Lentemode is nog harder op zoek als ik hoor naar een paar zaadjes van die witte "nachtmadam".
Ik durf er mijn pet op verwedden dat u die vlugger gaat vinden als ik want ik heb zo het vermoeden dat jij meer van andere kleuren houdt dan van al die flauwwitte afgekookte aardappelen die hier rondlopen.
En wie achter iets specifiek niet zoekt vindt dat gewoonlijk vlugger.
Zo heb ik jaren gezocht achter een domme vrouw; liefst een blonde natuurlijk;
en tenslotte is het een rosse geworden. (of beter acajou)
Ik denk dat die knopen in de offerblok van mijnheer pastoor daar iets mee te maken hebben. Niet dat ik veel geloof hecht aan al die heiligen en het proza dat verkondigd wordt in de bijbel. Er wordt daar teveel verzwegen.
Zo had Jezus zogezegd op de bruiloft water in wijn veranderd. Kan ik ook.
Ge moet gewoon op de flessen een etiket plakken met als titel :"Chateau de la pompe" en ge hebt uw mirakel. En er zijn nog andere omfloerste verhalen in die bijbel. Zo staat er :"Mozes sloeg met zijn stok op een rots en er kwam water uit"
Tegenwoordig zijn ze veel directer en noemen ze een kat een kat.
Feitelijk staat er :"Mozes was oud en sukkelde serieus met het prostaat"
Als het zover is moet ge tenslotte toch iets proberen nietwaar.
Feitelijk is het Nederlands toch een mooie taal.
Van twee woorden kun je er een maken dat een volledig begrip weergeeft.
Ik vind dat dat woord prostaat verdacht veel lijkt op zo een samenvoeging.
Maar aangezien ik de ziekte niet heb weet ik niet met zekerheid of het bij de ene prostaat is en bij de andere proshangt moet zijn.
Maar ik geef toe, het eerste klinkt beter.
Momenteel hebben veel porei-planten in mijn tuin prostaat gehad. En nu is het tweede synoniem toepasselijker. Mogelijk is het dus een situatie die zich voltrekt in opeenvolgende stadia. En Mozes zal dus in het eerste stadium geweest zijn.
En ge kunt via uw taalgebruik ook aantonen van welk niveau je bent.
Iemand met cultuur zal zegggen :"Ik heb daarjuist even de poepdoos opgeschoond" Een werkmens zegt daartegenover :"Ik heb daarjuist de chasse van de WC afgetrokken" Het is maar hoe je het bekijkt!
En Lentemode, je hebt het bij het rechte eind. Ik heb nog geen enkele demente bezocht die niet content was. Maar nu vraag ik mij weer af waarom ze die meststof zo noemen. Ik heb zware vermoedens. Maar de laatste tijd zit ik er toch meestendeels naast. Dus ik zal niet uitweiden.
Voor de verandering voeg ik eens een foto van mezelf toe in bijlage.
Maar volgende keer gaat het terug uitsluitend over bloemen gaan. Beloofd.
In alle geval ga ik die meststof van DMC eens proberen. Kan niet anders dan straf spul zijn.
Polidor