- Plant
In de tuin van Sebastianarns groeien nu ook volgende planten:
Echium plantagineum 'Blue Bedder', Wisteria floribunda 'Issai', Hydrangea macrophylla (blauw), Crocosmia x crocosmiiflora 'Carmin Brillant', Crocosmia x crocosmiiflora 'Emily McKenzie'
- Topic
Brurxw1 heeft een nieuw topic toegevoegd.
Te veel aan vissenHallo, Ik heb een enorm aantal zwarte vissen (zelfde soort als goudvissen) te veel in mijn vijver. Hoe kan ik die het best er uit krijgen Wie wil deze hebben ze zijn gratis te krijgen wij wonen in de omgeving van Zaventem Alvast bedankt Rudi
- Plant
In de tuin van FabienneRovers groeien nu ook volgende planten:
- Reactie
- Reactie
- Reactie
- Status
Pascal G. Geen foto van vandaag maar wel leuk om te delen;
Enkele jaren terug ging ik de uitdaging aan om de Caesalpinia Gilliesii of Paradijsvogelstruik te zaaien. Dit lukte vrij makkelijk en na enkele jaartjes had ik een paar mooie boompjes welke in de serre helaas maar niet bloeiden. Vorig jaar heb ik er dan toch maar eentje buiten in volle grond geplant. Uiteraard was voor dit toch nog jonge boompje de nodige winterbescherming vereist.
De voorbije zomer kon ik voor de eerste keer van de prachtige exotisch ogende bloemen genieten.zondag 8 december 2024 - 21:02
RosettebSuper resultaat en zeker na een behoorlijk natte winter en een zomer die ook niet al te best was.
maandag 9 december 2024 - 13:16
Tuinmanneke_A3Dat doet gij beter dan ik , Pascal
Ik heb begin 2023 een paar plantjes opgekweekt uit zaad ( kwamen die niet van jouw?) en ze vervolgens uit het oog verloren. Wist niet meer welk plantje nou wat was. Dacht dit voorjaar slim te zijn door er nog een paar te zaaien en dan aan het blad te kunnen zien welke dezelfde zijn. Deze laatste twee plantjes heb ik binnen voor een raam op zuiden opgekweekt, ging goed tot ze besloten in de herfst helemaal geel te worden en in de winter stand te gaan.
Gaan ze in het voorjaar weer schieten ? Ik heb geen idee , maar zie het somber in...
Hoelang heb jij er over gedaan van zaad tot bloemen??maandag 9 december 2024 - 18:34
Pascal G.Bedankt voor jullie positieve reacties allemaal. Ik ben nog niet wegwijs met deze site maar ooit komt dat wel goed,..... hoop ik Rosette, rond de voet van het boompje heb ik voor de winter een rondgesneden velletje plastiek gelegd. 'k Betwijfel wel of dit met de overvloedige regen van vorige winter iets uitgehaald heeft? Rond de stam en rond de takjes heb ik toen een warmtekabel gewikkeld en vervolgens enkel en alleen op dagen met vorst ging er een vorstvlies rond. Voor deze winter heb ik hetzelfde gedaan.
Tuinmanneke ik vrees het ergste voor jouw plantje. Ik snuister straks nog eens in wat oudere foto's om jou wat meer info te geven. Wat ik wel nog weet is dat ik ze gewoon in het voorjaar in de serre (in potjes) gezaaid heb. Het wonderbaarlijke aan de paradijsvogelstruik is dat de zaden reeds na 3 dagen uitkomen. In de winter houd ik de temperatuur in de serre net positief en 'k heb ze dus ook daar laten overwinteren. Hen binnenshuis zaaien heb ik niet gedaan. In de mate van het mogelijke probeer ik dat sowiso te vermijden omdat veel planten een serieuze klop krijgen als ze dan later voor de eerste keer het echte zonlicht te zien krijgen.maandag 9 december 2024 - 19:28
Pascal G.Deze foto dateerd van augustus 2017. Enkele maanden na zaaien dus. Nu weet je ook hoe oud het boompje is.
maandag 9 december 2024 - 19:31
RosettebPascal, het blad van Canna's rond de plant leggen werkt goed om de grond droog te houden. Die bladeren vergaan niet vlug en zijn groot genoeg om een redelijk breed vlak mee te bedekken. en de grond bevriest minder vlug. Wel zorgen dat ze niet gaan vliegen.
dinsdag 10 december 2024 - 07:51
- Reactie
Rosetteb schreef een reactie op de foto van Rozannie.
Mooie plant. Mijn Silver Shadow is deze zomer rot geworden. Te lang te nat en dan op leemgrond daar kunnen ze niet goed tegen. Ik ga wel een nieuwe zetten maar eerst de grond veel lichter en meer doorlaatbaar maken. En dan maar hopen of het voldoende is.
- Reactie
- Reactie
- Reactie
- Reactie
- Reactie
- Laad meer items