menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijver dichtgooien

Ga naar meest recente reactie

vulk

Vulk

Dames, Heren,

misschien een niet zo fijne vraag voor jullie vijverliefhebbers.

Mijn vrouw en ik hebben een huis gekocht met in de tuin een (verwaarloosde) vijver. Omwille van onze kleine dochter (nu 5maand) willen we deze vijver dichtgooien.

Hoe pakken we dit nu het best aan?
Er is geen vis meer aanwezig.
Maak ik een gat in de folie en laat ik alles rustig leeglopen? Of pompen we het water beter weg?

Daarna volstorten met aarde. Hoelang moeten we dan wachten voor we gras kunnen zaaien? Hoelang duurt het 'nazakken' van de aarde. Het gaat om een 3-4tal kuub.

mvg
zondag 19 februari 2012 - 11:51
garfield

Garfield

Ik zou het eerst wegpompen. Daarna folie weghalen en direct dichtgooien. Dat kan in het tijdsbestek van enkele dagen. Het nazakken zal wel enkele weken duren.
zondag 19 februari 2012 - 15:28
Davy80

Davy80

Nazakken duurt verschillende maanden Spreek uit ervaring. Als je het slib laat liggen ( indien er slib is ) zal je gras achteraf duidelijk groener zijn
zaterdag 25 februari 2012 - 14:00
Davy80

Davy80

Nazakken duurt verschillende maanden Spreek uit ervaring. Als je het slib laat liggen ( indien er slib is ) zal je gras achteraf duidelijk groener zijn
zaterdag 25 februari 2012 - 14:00
Davy80

Davy80

Nazakken duurt verschillende maanden Spreek uit ervaring. Als je het slib laat liggen ( indien er slib is ) zal je gras achteraf duidelijk groener zijn
zaterdag 25 februari 2012 - 14:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon