menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

BINNENVIJVER

Ga naar meest recente reactie

palaethem

Palaethem

Kan iemand mij invormeren hoe ik het best een binnenvijver kan maken,het liefst zou ik dat doen in mijn garage.En hoe groot mag deze zijn,voor enkele koi's in te houden,en wat heb ik allemaal nodig,veel of niet veel.Dank u en tot wederhoren.Patrick.
donderdag 26 oktober 2006 - 19:42
Tomateboer

Tomateboer

In een garage?
Ik denk dat dit moeilijk zal zijn hoor, vooral dat een vijver minstens 5 a 6 uur zon nodig heeft om optimaal te functioneren.
Ik ben absoluut geen vijverkrak, dus wachten op de echte profecionals dan maar he
grt
zondag 29 oktober 2006 - 23:51
stardekk

Stardekk

Een binnenvijver kan heel wat ongemakken betekenen. Als een buitenvijver al niet makkelijk een biologisch evenwicht te vinden dan zou een binnen vijver volgens mij nog moelijker zijn.
vrijdag 10 november 2006 - 19:54
Jacob83

Jacob83

Kan makkelijk, heel veel particuliere koi kwekers hier in de buurt hebben ook quarantaine bakken in de garage staan..

Hang er desnoods aquarium verlichting boven de bakken.

zaterdag 13 september 2008 - 22:28
schuurkot

Schuurkot

persoonlijk zou ik kiezen voor een gemetste vijver.
of een volledige polyesterbak
vooral voor binnenvijvers.
het is inderdaad niet gemakkelijk om dan het juiste lichtinval te hebben dan.
en om je water op punt te stellen.
maar het is zeker en vast te doen.
maar je moet de juiste belichting hebben.
woensdag 14 januari 2009 - 19:53
jdcoster

Jdcoster

Waarom niet in je tuin buurman?
En als het dan toch in die garage moet, ik zou dat metselen.
Ik heb er een gemetseld in de serre (ongev. 2 m3), één maal bepleisterd met veel compactuna in de specie en dan twee maal dik ingestreken met Toroseal.
Hij is perfect lekvrij. Uiteraard gebruik ik hem alleen als waterreservoir voor mijn planten want koi's zijn voor mij uiteindelijk toch ook maar vissen maar ze vragen wel veel investeringen (waterfilter+ luchtpomp+ verlichting+diepe waterbak ...)
[afbeelding verwijderd niet-https]
Hier zie je hem achter het zeteltje. Hij is wel bekleed met hardhoutplanken.
Het water blijft er wel relatief helder in. Zonder vissen wel te verstaan.
woensdag 14 januari 2009 - 21:51
vera2

Vera2

een goede verluchting is vereist want de waterverdamping kan voor vochtproblemen zorgen.
donderdag 15 januari 2009 - 09:21
Jacob83

Jacob83

dat klopt ja je moet goed ontluchtten ja anders hangen de druppels aan je plafond.

Bedenk wel dat je koi's lang niet zo mooi worden als buiten, als je ze binnehoudt dan blijven ze flets van kleur.

2 weekjes in de vijver buiten en ze zijn weer op kleur..

Ben benieuwd wat je er van gaat maken !
zondag 18 januari 2009 - 11:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon