menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aronskelk

Ga naar meest recente reactie

Silverke

Tekst aangepast

Silverke

Hallo allemaal,
een vraagje aan de aronskelk-kenner: enkele weken geleden stelde ik een vraag over het zaad en het uitzaaien van aronskelken.
Nu zou ik van een kenner willen te weten komen welke slaag kansen ik heb als ik mijn witte(zeer grote bloemen) zou bestuiven met stuifmeel van een kleinere paars-rode soort ?
Hoe moet ik hierbij te werk gaan? Welke is de beste periode om zaad uit te zaaien en bij welke temperatuur gebeurd dit?

Groetjes

Silverke
woensdag 6 juni 2007 - 21:32
Fons

Fons

Als ik goed begrijp wil je een witte arodskelk bevruchten met een rode calla,is misschien mogelijk.
Als ge dit wil doen breek dan de stuifmeelstamper van uw arondskelk (die zijn stuifmeel nog niet laten vallen heeft) uit maar laat het onderste gedeelte met zaadjes in wording zitten, breek nu destuifmeelstamper uit uw calla en breng dit stuifmeel naar de zaadbeginsels van uw arondskelk, succes ermee.
Zaaien kunt ge het ganse jaar maar tijdens de winter op verwarming.
donderdag 7 juni 2007 - 06:50
Silverke

Silverke

bedankt Fons, is een duidelijke beschrijving. Ga het eens uitproberen

groetjes
donderdag 7 juni 2007 - 08:00
Silverke

Silverke

Hallo Fons en aronskelk liefhebbers,

Het is me toch gelukt om de witte aronskelk en de rode calla te kruisen.
Uit de ganse zaadaar waren maar 3 bruikbare zaadjes, deze heb ik gezaaid en ze komen nu alle 3 boven de grond kijken.
En nu maar afwachten welke bloemen er gaan uit voort komen, maar daar zal ik wel nog een paar jaar geduld moeten voor hebben.
zondag 18 november 2007 - 10:59
corrielat

Corrielat

Wauw Silverke

Ik hoop dat het gaat lukken, ik ben als aronskelkliefhebber zeer benieuwd naar jou resultaat,

Ik zal voor je duimen, laat over een paar jaartjes je creatie maar aan ons zien.
zondag 18 november 2007 - 22:27
Fons

Fons

Silverke,ik hoop dat ge meer succes hebt dan ik, vorig jaar zaadjes genomen van mijn aronskelk met rode stamper, wel deze is bij de zaailingen geel geworden en het rode in de bloem is ook verdwenen enkel nog een zweem van roze is te zien.
Vorig jaar in in de nazomer had ik ze gezaait en nu november zijn bij de eersten de bloemen verschenen, had ze wel in de tuin geplant en in oktober terug opgepot.

vrijdag 23 november 2007 - 18:05
corrielat

Corrielat

Wauw Fons,

Ik zou al superblij zijn als ik er eentje gekweekt had met een rose zweem,

Daar mag je gerust een foto van plaatsen.
vrijdag 23 november 2007 - 18:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon