menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zilverwinde

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Roeli

Al jaren heb ik deze plant. 's Winters binnen, 's zomers altijd op de zelfde zonnige plaats op het terras. Pracht plant, maar nu niet meer. Wat is er aan de hand. In een week tijd van mooi naar ellende. Nog iets aan te doen of naar de plantenhemel ?

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 2 juli 2019 - 11:09
zuurtje

Zuurtje

Ja jammer is dat. Misschien kort knippen, extra water, nieuwe aarde, of in de volle grond?
Het proberen waard voordat hij gaat heme...……………
Ineke
dinsdag 2 juli 2019 - 11:56
leerling

Leerling

Wanneer heb je die dit jaar buiten gezet?
dinsdag 2 juli 2019 - 19:49
Roeli

Roeli

Ik denk zo eind april. Eerst in een onverwarmde, zeer lichte schuur. Daarna onder de bomen en een dag of 10 later op het terras. Bij die erge hitte onder een zonnescherm en parasols.
Zo doe ik dat ieder jaar met al mijn kuipplanten. Alles prima tot ongeveer een week geleden.
En tja, het resultaat staat op de foto.
Weet jij nog een middel om hem weer op te peppen, dan hoor ik dat heel graag.
Anders knip ik hem kort en dan mag hij het verder zelf uitzoeken.
gr. Roeli
dinsdag 2 juli 2019 - 20:51
c j de k

C j de k

Misschien wat veel water gehad de laatste dagen en daar houd deze plant nu eenmaal niet van .
Je kunt hem gerust een stuk inkorten hoor is geen probleem .
Overigens staat deze plant al een paar jaar bij mij in de volle grond , wel op een wat verhoogde plek juist om zoveel mogelijk droge voeten te houden .
Mocht het een x flink gaan vriezen is het wel aan te raden om hem goed af te dekken !
dinsdag 2 juli 2019 - 21:30
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Nee Kees, dat is het ook niet. Hier is in juni maar 54 mm water gevallen. En ik weet dat het een droogteplant is, dus water krijgt hij nooit te veel.
Ik heb hem ook al meerdere jaren, maar dit is voor mij nieuw.
Ik knip hem kort, en dan zoekt hij het zelf maar verder uit.
Als het een flinke sterke jongen is, dan knokt hij zich er door. Als het een slappeling is , geeft hij de pijp maar aan Maarten. Ik trek mijn handen van hem af.
Zo, hoe heb ik dat gezegd.
dinsdag 2 juli 2019 - 21:39
deHaan

DeHaan

Keurig aangepakt, aanpakken die hap
dinsdag 2 juli 2019 - 21:41
c j de k
dinsdag 2 juli 2019 - 21:45
Tuinprins

Tuinprins

Ziet er voor mij verdacht veel uit als verwelkingsziekte / verticillium.

Bij sterk snoeien komen die in zo'n geval heel soms nog gezond terug maar meestal is het einde oefening.


Gegroet, de tuinprins
woensdag 3 juli 2019 - 05:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon