menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke machine nodig

Ga naar meest recente reactie

droesems

Droesems

Hallo, ik heb net mijn terras uitgegraven en de aarde op mijn onafgewerkt gazon gezwierd. Nu ben ik op zoek naar de juiste machine om de aarde fijn te krijgen/frezen. Het zijn grote brokken aarde die verpulverd moeten worden. Zie foto. Bedoeling is om de tuin met die aarde gelijk te trekken. Er zit nu enig niveauverschil op.

Met welke machine krijg ik de aarde zo snel mogelijk fijn?

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 22 april 2015 - 12:56
droesems

Droesems

Echt niemand die mij kan helpen?
donderdag 23 april 2015 - 08:25
Polplastron

Polplastron

Misschien niet rechtstreeks een antwoord op de door jouw gestelde vraag, maar ... persoonlijk zou ik dit door een professionele tuinaannemer laten doen. Het kost dan natuurlijk even geld, maar achteraf voorkom je veel frustraties.

Zelf een tuin egaliseren is niet zomaar een werkje waar je even aan begint. Mijn tuin is ook door een tuinaannemer geëgaliseerd en daarna heb ik het aanleggen natuurlijk helemaal zelf gedaan!

Groeten,

Pol
donderdag 23 april 2015 - 08:54
Bombycilla

Bombycilla

Dit is dus de beste manier om later met vragen op dit forum terug te komen.

vraag 1 Waarom blijft er zolang water in mijn tuin staan?
vraag 2 Is mijn boompje ziek?

Maw je verpest op deze manier de structuur van de bodem ongeacht welke machine je hier op zet
donderdag 23 april 2015 - 09:07
Arico

Arico

Wat is dat nou voor zever...Wij hebben onze gazons ook zelf helemaal aangelegd. Eerst alles afbreken, onkruid uit doen, draad zetten, frezen en egaliseren. Daarna gezaaid en op tweede gazon matten gelegd. Wij hebben zware klei, er blijft idd wat water staan na een hevige bui, maar ons gazon ziet er goed uit! Afgelopen winter was geen pretje, maar het is er toch door gekomen. Wat je afbreekt kan je op termijn ook terug opbouwen en dat is met de structuur van je bodem net zo, als je er de juiste aandacht aan schenkt. Elk jaar (meerdere malen) verluchten met een vork, compost en scherp zand door borstelen en je bouwt je bodem terug op.
donderdag 23 april 2015 - 19:28
jdcoster

Jdcoster

@ Arico -->dat was eigenlijk niet de vraag
@ Droesems
Als dat kleikluiten zijn op de foto zijn die zelfs met frezen niet goed fijn te krijgen in dit seizoen.
Als dat perceeltje een grasmat moet worden moet de voorbereiding daarvan grondig gebeuren. Daar zal flink veel compost moeten onder gemengd worden en fijn verdeeld.
Vandaar dat de raad werd gegeven om een beroepstuinaannemer in te schakelen.
Veel mensen op het forum onderschatten deze karwei en de kennis die ze vraagt. Zoals gezegd verschijnen hier bijna wekelijks 'grasmatproblemen' waarvan de oorzaak daar te zoeken valt.
Op zo'n veraf-foto oordelen is moeilijk, temeer daar u ook geen informatie geeft over de grondsoort en over de diepere lagen.
donderdag 23 april 2015 - 20:31
Arico

Arico

@jdcoster: het was dan ook geen antwoord op de topicvraag...
donderdag 23 april 2015 - 21:13
Polplastron

Polplastron

Maar reageerde je nu op Birdwatcher of op mij want ... dat was me ook even niet duidelijk ...
donderdag 23 april 2015 - 21:24
Bombycilla

Bombycilla

hihi Birdwatcher ?
vrijdag 24 april 2015 - 02:34
Polplastron

Polplastron

Sorry; een beetje nostalgie ...
vrijdag 24 april 2015 - 09:06
Tuinman65

Tuinman65

Pol, hoe durf je?
Leo
vrijdag 24 april 2015 - 22:56
Tuinman65

Tuinman65

Nu serieus.
Ik heb hier tot vervelens toe geschreven hoe belangrijk de grondwerken zijn bij de aanleg van een tuin.
Of het nu een gazon of beplantingen betreft maakt niet uit.
Op de foto te zien lijkt het me niet iets om als leek aan te beginnen.
Leo
vrijdag 24 april 2015 - 23:01
Arico

Arico

Niets is onoverkomelijk om zelf te doen. Als je ziet waar wij ooit aan begonnen zijn en hoe het nu is:

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 25 april 2015 - 11:06
Arico
zaterdag 25 april 2015 - 11:07
Arico

Arico

En nu een jaartje later, allemaal zelf gedaan:

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 25 april 2015 - 11:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon