menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Champignonmest aan mijn haagbeuk planten

ruddy

Ruddy

Hallo,

De lente is weer daar en dan kriebelen mijn vingers weer om erin te vliegen.
Nu wilde ik deze week mijn haag (haagbeuk) en de andere planten bemesten.
Ik beschik over een deel champignonmest, en nu is mijn vraag of ik deze voor de haagbeuk kan gebruiken. Moet ik deze dan door de grond mengen of mag er gewoon een laag bovenop gedaan worden?
Kan ik dit ook gebruiken voor mijn klimhortensia 's, hortensias, rhododendrons en ...


Groeten
maandag 22 maart 2010 - 13:33
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Champignonmest bevat niet veel voeding en maakt vooral zware gronden wat ruller. Het bevat kalk en daarom zou ik het niet bij de rodo's doen. Als laag op de grond werkt het gedurende de komende zomer als een mulchlaag. De grond droogt niet zo snel uit en je krijgt minder onkruid. Veel voeding heeft de plant er niet door. Als je het door de grond werkt, zal het eerder de structuur verbeteren.
maandag 22 maart 2010 - 15:32
ruddy

Ruddy

Ik kan dan misschien beter eerst wat meststof voor hagen aan mijn haag doen en dan de champignonmest erbovenop? Dan heeft het wat extra voeding en ik heb minder onkruid.
an ik dit dan zo ook beter bij mijn andere planten doen, uitgezonderd de rodo 's?
maandag 22 maart 2010 - 16:49
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ja zo heb ik dat ook een aantal jaren gedaan. Later werk je de champignonmest er onder en doet die zijn werk in de grond.
maandag 22 maart 2010 - 17:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon