menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Na het verticuteren

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Mijn gazon heeft veel mossen en ookde nodige onkruiden. Ik heb kalk gegeven in januari, daarna gemest met een meststof met mosverdelger en vandaag heb ik een 500m2 ( van de 800m2) geverticuteerd. Meer dan 50 kruiwagens vol mos en oud gras kwam mee.
Wat is het beste dat ik met dat gras kan doen?
a. onder cypressen
b. onder laurierbomen
c. tussen de planten ( soort hortensia;s, denk ik,) als een soort mulch
d. op de berg laten liggen
e. ????????
woensdag 9 april 2008 - 22:33
Esem

Esem

E,
Composteren,compost is het zwarte goud van de tuin.
Voor meer kijk even op mijn site.
Gr Eddy,
maandag 14 april 2008 - 22:25
tuinenfre

Tuinenfre

Best F:

naar container / stort.

mos en gazon VEEL TE ZUUR Voor de tuin, ja kan daar niks mee doen.!!!

weg doen
woensdag 23 april 2008 - 19:14
Esem

Esem

Niets wegdoen en alles composteren,ik doe het al 20 jaar zonder een enkel probleem ivm de PH.
Wel het mos en ook het gazonafval goed mengen met andere afvalresten uit de tuin.

Gr Eddy,
woensdag 23 april 2008 - 21:25
tuinenfre

Tuinenfre

Esem,


Met alle respect en zeker niet met de bedoeling u aan te vallen; mijn bedenking !

Jij weet wat je doet, wel ja ook ik,
Ik dacht dat een informatie forum de juistheid en echte degelijkheid van informatie verlening dient te zijn. Maar blijkbaar zijn allerlij partikuliere probaties hier op dit forum meer aanwezig dan serieuze en doeltreffende waarheden.

Jullie doen maar, maar zo is niet de manier van tuinwerk, moeten wij als geregistreerde aannmer daarom 9 jaar studies doen en nu nog steeds maandelijkss bijscholing volgen?

De keuze is aan de klant; de ervaring hebben wij ! en het verschil in resultaat volgt ....


M.Vr.Grt.
woensdag 23 april 2008 - 21:56
fredd

Fredd

ik zou het ook naar het containerpark brengen zeker niet onder of tussen je beplanting want binnen 5jaar ligt het er nog. dat rot niet weg of toch zeer zeer moeilijk
mvg