menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mollen in het gazon

Ga naar meest recente reactie

Vic55

Vic55

Ik heb nogal wat last van mollen in het gazon. En niet enkel van dat die diertjes die vervelende hopen maken maak ook van diegenen die gangen maken net onder het gazon. Heel men gazon is zowat min of meer omgeploegt. Dit probleem zal iedereen wel bekent zijn, maar weet er iemand raad om van die diertje op een diervriendelijke wijze af te komen. Voor mij hoeven ze niet dood, maar dat er elders gaan spelen.

Mvg, Vic
maandag 22 oktober 2007 - 21:02
rombaft

Rombaft

Hoi,

Ik had er ook last van, echt triestig hoe ze de boel kapot maken terwijl er rondom al die plaats is.

Soit, deze stick hier lijkt precies te helpen bij mij
[afbeelding verwijderd niet-https]

deze zoemt niet, maar echt een electromotertje erin dat ratelt.

dit in combinatie met carbuur, daar doe je wat blokjes van in de gang, water erop en er komt een stinkend , giftig gas uit, normaal gezien dood het hen niet maar jaagt hen enkel weg, tenwij echt hardnekkig kunnen ze ervan stikken. (eerlijk gezegd, na vanalles geprobeerd te hebben, en de mol mijn nieuw aangelegd gazon bleef verwoesten mocht hij van mij stikken, ik zou hem nog eigenhandig gevild hebben) /
maandag 22 oktober 2007 - 21:34
fastmario

Fastmario

is jammer om te horen maar vind mollen een echte plaag die je zeer moeilijk wegkrijgt
dinsdag 23 oktober 2007 - 07:48
Vic55

Vic55

Het eigenaardige is, dat ze steeds op dezelfde plaats komen vroeten. Ik heb een tweetal plaatsen in het gazon waar ze steeds zitten, en op andere plaatsen waar ze niet komen. En dat is zo al een aantal jaren. Zelfs in de winter, als je met mooite een spade in de grond krijgt slagen die kleine diertjes erin om een hoop aarde naar boven te vroeten.

Vic
dinsdag 23 oktober 2007 - 08:46
lentemode

Lentemode

Hallo,
Ik durf niet goed maar ga het toch maar doen !!!!!!!!!!!!!!
Wat is er nu voor probleem aan dat zo'n beestje je gazon omploegt ?
Ik zelf vloek ook even natuurlijk bij het zien van zijn sporen, maar bedenk dan toch heel gauw dat hij niet 't minst schade aanricht aan moedertje natuur. 't Is natuurlijk anders als hij in een bedje jonge en vertroetelde zaailingen speelt...
Nog een schadelijk puntje: hij eet de nuttige regenwormen ... Maar voor de rest vind ik het zo'n wondertje onder de grond.. Doe het hem maar eens na, zo'n bergen verzetten...

Groetjes,
Mia
dinsdag 23 oktober 2007 - 14:21
rombaft

Rombaft

@lentemode,
ik begrijp je redenering hoor, maar in ons geval hebben we achteraan een kleine 200 vierkante meter gras, als er daar dan een 5-10 molshopen in verschijnen, zichtbare gangen dan begin je het toch wel vervelend te vinden.

Als het gras onder de hopen dan verstikt is en je dan kale plekken krijgt in je gras, verzakkingen onder de tunnels enz... op een beperkte opp dan kom je er echt gek van en wil je kost wat kost het beest uit de weg.

dinsdag 23 oktober 2007 - 17:32
lentemode

Lentemode

Ha, wel, zo gauw als mogelijk met een rijf de molshopen uiteen rijven over het gras en de pijpen terug aantreden. Lichaamsbeweging en conditie, weet je wel...
Maar zo loopt je grasperk het minste schade op !

Groetjes,
Mia
dinsdag 23 oktober 2007 - 18:06
Vic55

Vic55

Ieder zijn redemering natuurlijk, maar ik zou toch liever hebben dat ze ergens gaan vroeten hoor. Zoals al aangehaald ze moeten voor mij niet dood, maar ik ben ze liever kwijt dan rijk. Zo te zien zijn er veel mensen die met het probleem te kampen hebben, maar veel oplossingen zijn er blijkbaar toch niet. Ik ga eens zo een trilstick kopen, welke oppervlakte zou dat ding goed voor zijn?

Mvg, Vic
woensdag 24 oktober 2007 - 09:43
rombaft

Rombaft

Ieder zijn redemering natuurlijk, maar ik zou toch liever hebben dat ze ergens gaan vroeten hoor. Zoals al aangehaald ze moeten voor mij niet dood, maar ik ben ze liever kwijt dan rijk. Zo te zien zijn er veel mensen die met het probleem te kampen hebben, maar veel oplossingen zijn er blijkbaar toch niet. Ik ga eens zo een trilstick kopen, welke oppervlakte zou dat ding goed voor zijn?

Mvg, Vic


afhankelijk van het ty^pe grond voor 500-1000 vierkante mete, in zware leemgrond gaat het signaal verder dan in licht zandgrond
woensdag 24 oktober 2007 - 12:26
postbus24

Postbus24

Sorry maar die piep of tril sticks zijn weggegooid geld.
Mischien omdat men er geld aan gegeven heeft, maakt men zichzelf wijs dat het lijkt te werken
En karbuur, jaagt de beestjes ook anderhalve meter verderop

Een val onder de vorm van een buisje met 2 terugslagkleppen vakkundig in de pijp monteren, een beetje geduld en uiteindelijk kan je de beestjes een nieuwe thuis bezorgen in een veld even verderop



maandag 29 oktober 2007 - 16:44
rombaft

Rombaft

Sorry maar die piep of tril sticks zijn weggegooid geld.
Mischien omdat men er geld aan gegeven heeft, maakt men zichzelf wijs dat het lijkt te werken
En karbuur, jaagt de beestjes ook anderhalve meter verderop

Een val onder de vorm van een buisje met 2 terugslagkleppen vakkundig in de pijp monteren, een beetje geduld en uiteindelijk kan je de beestjes een nieuwe thuis bezorgen in een veld even verderop





tja, bij mij en men buurvrouw lag het vol molshopen, sinds die trilstok en carbuur geen enkele molshoop meer gezien, 't is niet omdat het bij u niet helpt dat het bij een ander niet helpt
maandag 29 oktober 2007 - 22:17
postbus24

Tekst aangepast

Postbus24


tja, bij mij en men buurvrouw lag het vol molshopen, sinds die trilstok en carbuur geen enkele molshoop meer gezien, 't is niet omdat het bij u niet helpt dat het bij een ander niet helpt


Ok maar nu bewijst u niet echt dat die trilstok werkt Carbuur geeft een giftig gas af als het in contact komt met natte grond en met wat geluk houd je de mollen op afstand, met wat pech stuur je ze op een niet zo prettige manier naar de eeuwige jachtvelden.

Ik moet nog steeds het eerste bewijs zien dat een mol echt zijn valies pakt omwille van een pieptoon, een stok in de grond met een plastieken fles erop of een MP3 speler met liekes van clouseau derop

Wist je dat er tegenwoordig een soort landmijnen bestaat voor Mollen !? Van de moment dat hij in de buurt komt ontploft er een capsule

Gewoon vangen en weer loslaten bij de geburen die ge niet kunt uitstaan dat werkt hier nog het beste
Dat geeft dan nog wat plezier bij het vangen ook
dinsdag 30 oktober 2007 - 13:10
Vic55

Vic55

Ik zag vandaag volgend product http://www.edialux.be/product/homegarden.asp?tid=1&pid=150 op de website van Edialux. Iemand daarmee ervaring?

Mvg, Vic
donderdag 1 november 2007 - 15:16
krcke

Krcke

Ik heb nogal wat last van mollen in het gazon. En niet enkel van dat die diertjes die vervelende hopen maken maak ook van diegenen die gangen maken net onder het gazon. Heel men gazon is zowat min of meer omgeploegt. Dit probleem zal iedereen wel bekent zijn, maar weet er iemand raad om van die diertje op een diervriendelijke wijze af te komen. Voor mij hoeven ze niet dood, maar dat er elders gaan spelen.

Mvg, Vic





je kan natuurlijk ook de bloem 'keizerskroon ' zetten (Fritillaria imperialis)
het stinkt wel (een ZEER onaangename geur)
maar het helpt super goed
greetz krcke

ps : ik studeer tuinbouwtechnieken en we zijn nu over bollen en knollen bezig (en had 14,5/15 op mn laatste toets)
zaterdag 24 november 2007 - 15:40
Vic55

Tekst aangepast

Vic55

Thx, voor de tip. Deze bloemsoort zegt me totaal niets, waar kan je deze kopen en wanneer moet ik die platen? En hoeveel moet je er dan zoal planten om het gewenste succes te behalen?

Mvg, Vic
zondag 25 november 2007 - 08:49
u857287

U857287

dag krcke
ben je zeker van die keizerskroon, zo'n prachtige plant (bloembol), ik had er geen idee van, kan je hem nu nog planten of is het al te laat om er volgend jaar plezier van te hebben ?

groeten

lieve
zondag 25 november 2007 - 14:46
risatje

Risatje

hiermee ben ik van mijn mollen verlost geweest

http://c336dlumbhmz9x7cqpy8ta0-0u.hop.clickbank.net/
dinsdag 25 augustus 2009 - 17:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon