menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een natte poes

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

derjust wa meegemaakt sé
wij zitten rustig op ons terras te genieten van de stilte met de oliebollen die branden en woefke die derbij zit
ineens nen hoop lawaai naast ons en gerammel en der schiet iets onder de tafel door onder mijn benen door die op de zakken tuingrond lagen
een zwarte kat, vraag me nie vanwaar ze kwam, ze belande wel in een nieuw regenvat dat halfvol water stond, daar verschoot ze dus danig van want dat staat daar nog nie lang en dat zal ze nie geweten hebben
en dan schiet natuurlijk onze woef der gelijk ne zot achter
ge had dat moete zien en horen, het scheelde geen haar of maya had ze te pakke en kzou ze nie geholpen hebben zenne, de kat hé, want die smerige tik komt snachts tegen ons stoelen en potten pissen op terras
ik hoop dat het nu gedaan zal zijn, da ze ne schrik gepakt heeft van onze woef
en morgen kan ik in de lichte gaan zien hoeveel planten der gesneuveld zijn van die wilde achtervolging tussen de bloemen, want natuurlijk vond ze gene uitweg dus schoot ze maar heen en weer tot ze over den draad vloog
zaterdag 4 juni 2011 - 00:00
Mandy

Mandy

Wat een consternatie zo midden in de nacht


arm poesje.........
zaterdag 4 juni 2011 - 09:09
Gehenna

Gehenna

Is dat dezelfde zwarte doos die gisterenavond de jackskes hiernaast zat uit te dagen van op mijnen boomstam en nadien zo hard verschoot van onze Pacha dat ze IN de vijver gelopen is waarna ze nog kwader was op de woefkes hiernaast zodat de achtertuinen hier op stelten stonden en er een deel buren kwamen kijken naar't geblaf en geblaas?
Dan heb ik ze blijkbaar ver genoeg weggejaagd
zaterdag 4 juni 2011 - 11:10
dendrodan

Dendrodan

@Gehenna die Pacha van u IS dat ok een hond zoals mijne Pacha
[afbeelding verwijderd niet-https]

Die zwarte is mijn Pacha dat YorkjePim is spijtig genoeg vorig jaar op 7 juli overleden Was 15 jaar geworden

Pacha heeft deze morgend nog een spitsmuis doodgebeten en kwam ze kwispelend leggen op mijn schoot. Om te laten zien kijk ik ben 11 jaar en kan nog muizen vangen.
zaterdag 4 juni 2011 - 12:01
Gehenna

Gehenna

Neen, Pacha is een Noorse Boskat. Zo'n klein poezeke zo, met serieuze hoektanden en klauwen van een tijger
Elke poes die daarmee kennis gemaakt heeft spurt weg als ze hem zien

Tuinbabbel

zaterdag 4 juni 2011 - 12:28
mjohanna

Mjohanna

wow !!!! Noorse boskat !
hoe komt een mens daar nou aan???
zijn die wel binnenshuis te houden?
zaterdag 4 juni 2011 - 18:55
marero

Marero

een vriendin van mij heeft er ook een zo
en khoop inderdaad da ze ver genoeg weggejaagd is en ze nooit meer terugkomt want smorgens vroeg eerst kattep*** van uw potten en stoelen moeten spoelen is nie plezant, ik wil smorgens eerst op mijn gemakske mijn jat thee met citroen en honing uitsloeberen op terras voor dak iets nuttig doe
zaterdag 4 juni 2011 - 21:02
marero

Marero

en onze woef is nog heel zenne, geen schrammeke, das ne superwoef hé
zaterdag 4 juni 2011 - 21:06
Gehenna

Gehenna

Boskatten zijn heel sociale poezen, hij zit overal bij mij en antwoord als je tegen hem praat. Pacha de wortelkes worden dik ze. MAAW! Zouden de tomatjes water moeten hebben? Mraw! Zo een hele dag tenzij hij slaapt.
Ook heel kindvriendelijk, ze kunnen wat verdragen.
Hij moet in bad eten want gisteren heeft hij het weer voor mekaar gekregen om met een hanenkarkas door heel de keuken en living te lopen. Een bloedbad was't! 'k Dacht er nog ne foto van te nemen maar ik vond het zelf nogal gortig
De normale kattebakken zijn te klein, daar kakken ze naast of op de rand.
Als je in de zetel zit, komt hij je eruit duwen en dan is de volledige lengte van de tweezit bezet met boskat.
Maar hij word oud, klimt niet meer, gebruikt allerlei opstapjes om ergens op te geraken en spelen is een zeldzaamheid. Slapen ja, en woefken-lok doen
zondag 5 juni 2011 - 00:39
Gehenna

Gehenna

En je haalt ze in een degelijke catery waar ze niet zitten te melken over kattenshows, schoonheidsfoutjes en stambomen.
Ok dat is belangrijk voor raskatten maar hun karakter moet primeren en ni 'fils de prince d'un tel' die de eerste prijs gewonnen heeft in een massale kattenmishandelingsshow.
En je koopt ze ook niet via internet en al helemaal niet bij iemand die weigerachtig is als je het nestje wil zien. Broodfokkers misbruiken een moederpoes die moet kweken en kweken tot ze kapot is. Tuurlijk mag je die niet zien in de nest.

Maar onze Pacha is ne geredde hoor. Heb die ergens buitengehaald in een toestand om te blijten ...

Maar goed. Er heeft ergens een woefke vreed veel chance dat die natte zwarte kat niet onze Pacha was
zondag 5 juni 2011 - 00:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon