menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pelargoniums overwinteren.....

Ga naar meest recente reactie

FOSSA

FOSSA

Hallo idereen,

Ik heb vandaag de bloembakken leeggemaakt. Ik zou wel graag de planten overwinteren omdat er heel speciale kleuren bij zijn.
Ik dacht dat ik eens las dat je pelargoniums kunt overwinteren door ze omgekeerd aan een touw omhoog te hangen......
Heeft er iemand ervaring met deze manier van overwinteren?
En hoe moet het dan?

Liefs,
FOSSA
vrijdag 8 oktober 2010 - 17:35
Matabish

Matabish

Net als voor de fuchsia's, kort snoeien en donker en koel zetten.
Zelf laat ik ze gewoon doorgroeien in de veranda, geeft de ganse winter bloemen!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
vrijdag 8 oktober 2010 - 18:56
Matabish

Matabish

Zeg Batdah...dat deed ik vroeger toen ik ze moest overwinteren in de kelder!
Dan moest de groei helemaal stil vallen!
En dat werkte perfect...in de lente schoot die plant dan met volle kracht in de groei en had je binnen de kortste tijd weer een mooie volle plant!
'k Heb zo jàrenlang dezelfde planten gehad.
Nu kan ik ze gelukkig in de veranda laten overwinteren, hoef dus niet meer te snoeien en heb het ganse jaar door bloemen!
vrijdag 8 oktober 2010 - 23:22
Peppody

Peppody

hier gaan ze allemaal naar de bijbouw en ik.... snoei ze dus altijd kort en dan lopen ze direct weer uit en voor ik het weet staan ze daar in bloei De hele winter heb ik bloemen in het hok. In het voorjaar als ze weer naar buiten gaan snoei ik ze weer om die lange dunne stelen er af te halen die in de winter daar zijn gegroeid. Ik doe het al 3 jaar zo eigenlijk. Maar hier overwinteren ze dan ook niet in een donkere kelder maar in een oude woonkamer. (bijgebouwen zijn ook een compleet huis samen, maar wordt al jarenlang niet meer bewoond, de bedoeling is om hier ooit nog eens een bed en breakfast te gaan maken) Ze krijgen wel nauwelijks water tijdens het overwinteren.
zaterdag 9 oktober 2010 - 08:44
deleu lucas

Deleu lucas

moeten ze dan in de lente ook nieuwe potgrond hebben?
zaterdag 26 september 2015 - 18:39
deHaan
maandag 12 oktober 2015 - 22:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon