menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Notenboom

Rammie

Rammie

Heb een jonge walnootboom geërfd, maar deze heeft 2 opstaande scheuten, laat ik ze beiden staan of is het beter om 1 vd twee weg te knippen?

zaterdag 8 juni 2024 - 16:02
Tuinprins

Tuinprins

Ik weet niet of die boom momenteel in een pot staat. Walnoten zijn niet geschikt om lange tijd in een pot te houden. Uitplanten in de volle grond is absoluut gewenst.

Zaailingen van walnoten worden op termijn grote tot zeer grote bomen (10--20 meter) en zijn niet geschikt voor aanplant in kleine tuinen. Als je daar zelf niet de plek voor hebt dan doneren aan iemand die er wel de plek voor heeft.

Nu het probleem: de meest rechte tak behouden en deze aanbinden aan een fatsoenlijke bamboestok zodat je geen 'zwabberboom' krijgt. Gebruik voor het aanbinden 'bindbuis' (verkrijgbaar in zowat ieder tuincentrum) zodat je de stam niet beschadigd. De andere tak wegsnoeien. Als je dat nu (in de zomer) doet dan gaat de noot niet bloeden en overgroeit de snoeiwond snel met callus.


Gegroet, de tuinprins
zondag 9 juni 2024 - 11:06
Rammie

Rammie

dankje tuinprins !
de jongeling is al in volle grond gezet, tuin is zeker groot genoeg, geen probleem.
nu nog goede stok vinden, voorzichtig aanbinden, en iedere dag begroeten. fijne dag!
maandag 10 juni 2024 - 10:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).