menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is dat op mijn jonge notenboom

Ga naar meest recente reactie

maarten_09
woensdag 29 april 2015 - 08:35
RdB

RdB

Heb je er een duidelijker foto van?

Ruud
woensdag 29 april 2015 - 08:39
maarten_09

Maarten_09

Voorlopig niet... Ik zal er vanmiddag nog proberen een foto van te maken.
Ik probeer hem wat groter te maken...

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 29 april 2015 - 08:43
WiPe

WiPe

Wat is het probleem? En waarom staat die bamboestok daar zo raar tegenaan?
woensdag 29 april 2015 - 09:33
Boerke

Boerke

Bedoel je het omcirkelde deel op de foto.
Zit dit om een tak? Ik gis maar omdat het wat onduidelijk is.
Maar hoe ik dit kan zien is dat gewoon het "bevruchtingssysteem" . Ik heb op uw foto een foto van onze boom geplakt waar ze verder open staan. En na een tijd vallen ze gewoon af. Want verder zie ik geen problemen aan de boom.
En zoals mijn voorganger hier schrijft(zie ik nu ) die bamboestok gaat bij felle wind uw notelaar niet rechthouden hoor .

Struiken & Bomen

woensdag 29 april 2015 - 09:36
maarten_09

Maarten_09

Ik bedoel inderdaad het omcirkelde deel?
De boom staat er nu twee jaar en ik had dit nog niet gezien, vandaar...
Bedankt!

WiPe,
Die bamboe staat er om de boom wat rechter te houden? Hij groeide vrij scheef (omdat de wortels nog niet groot/sterk genoeg zijn vermoed ik?).

Kan dat een probleem vormen misschien?
woensdag 29 april 2015 - 09:40
Boerke

Boerke

Die bamboe is veel te zwak.
Gebruik ten minste drie steunen . Ik heb een voorbeeld van een laagstam pruimelaar. Deze blijven bij mij zeker drie jaar steken tot de plant goed vastgehecht is. Ik gebruik hier buizen en die steken zeker 50 cm in de grond. En die worden direct geplaatst bij het planten zodanig dat ik goed kan zien dat ik geen wortels beschadig. En bij het verwijderen draai ik ze er voorzichtig uit. En steeds gebruik ik ronde buizen ,die zijn gemakkelijker te verwijderen dan vierkante .
In uw geval. Uw steunpaal staat bv. rechts van de boom . De wind komt fel van links . Waar heeft uw boom dan steun? Begrijp je?
Bij uw notelaar moeten de steunpalen natuurlijk wat langer blijven staan . Ik denk dat ik bij de onze ze zelfs een tiental jaar laten staan heb want hogere bomen vangen meer wind.

Struiken & Bomen

woensdag 29 april 2015 - 09:53
Gespeel

Gespeel

Mooi kuiken Maarten
woensdag 29 april 2015 - 15:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon