menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Planten naam

Ga naar meest recente reactie

james

James

Hoi allemaal,

Weten jullie toevallig wat dit voor een plant is?

Alvast bedankt

Groetjes

Camille

Struiken & Bomen

zondag 20 februari 2011 - 09:36
Kiptaro

Kiptaro

Lijkt me een Acer palmatum, maar goed zien kun je het niet
zondag 20 februari 2011 - 11:16
leo123

Leo123

Beste Camile,
Als ik het goed zie is dit een wilg geent op een onderstam. Tevens lijkt het erop dat de plant al jaren niet gesnoeid is. Je kunt de plant het beste eens een nieuwe kans geven door eind maart alles tot vlak bij de onderstam af te snoeien. (even onder deze takkenberg door kijken waar ze ontspruiten) Je zult zien dat deze (geente treurwilg) weer fris zal uitlopen.
Vervolgens dien je de uitgegroeide takken vanonderuit weg te snoeien. Dit kan je elk voorjaar doen. De plant is geneigd om van boven af over de vorige gegroeide takken heen uit te lopen vandaar dat dit zo een breed uitgegroeide bos aan het worden is. Waarschijnlijk zitten er aan de onderkant allemaal dode takken als gevolg van lichtgebrek.

Succes met de wilg (wetenschappelijke naam = Salix caprea 'Kilmarnock')


Leo
zondag 20 februari 2011 - 11:18
cee

Cee

is dat zo geen kunstvorm van een ent die ondersteboven terug gezet wordt op de onderstam?

Ik vind dat altijd grappige bomen, er staat zo een gigantische boom in een park in brugge die ook zo groeit, en zo blijkbaar blijft groeien, heel speciaal, maar voor mij hoeft het niet.

Hoe je die best snoeit kan ik je niet echt zeggen, En ik twijfel of het eigenlijk wel een treurwilg is.
dinsdag 22 februari 2011 - 22:17
WiPe

WiPe

Enten die ondersteboven gezet worden op een onderstam? En die blijven dan de rest van hun leven ondersteboven groeien? Ik vrees dat dat een enorme kwakkel is.

Geen probleem mee dat dat voor jou niet hoeft maar dit is effectief een treurwilg.

woensdag 23 februari 2011 - 08:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon