menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mieren verdelgen zonder gif

Ga naar meest recente reactie

Rodger

Rodger

Kreeg ik toegestuurd van een biologisch tuinder.

Beste,ik zal je een WONDERMIDDEL verklappen wat ZEKER helpt....Eerst even vertellen dat mieren een "baasje"hebben,zolang die leeft helpt niet veel.Neem wat bloemsuiker(poedersuiker)en neem dezelfde hoeveelheid poedergist.Meng dit goed en strooi dit aan de openingen.Ze zien dit als een "geschenk" kort bij het nest en gaan zich en het"baasje" te pletter voeren waardoor ze sterven van het teveel eten(door de gist..)en sterven door het volume dat ze krijgen nadat de gist zijn werk doet.Binnen de week weg mier!
Het uitproberen waard denk ik.

rodger

woensdag 6 juni 2007 - 04:36
martine

Martine

dit klopt; Ik heb deze tip gelezen in het boek tuinadvies van Kurt, en al uitgeprobeert, en werkt zeker.
groetjes, Martine
donderdag 7 juni 2007 - 05:29
annd6

Annd6

Ik ga het zeker uitproberen maar één vraagje nog: wat als het nat wordt? De suiker en de gist bedoel ik
Groetjes
Ann
donderdag 7 juni 2007 - 16:50
martine

Martine

Bij mij was het binnen,maar ik denk dat je van die potjes met dekseltje op, cfr slakkenval , kan gebruiken , of anders niet te veel strooien en regelmatig verversen.
Martine
vrijdag 8 juni 2007 - 05:22
annd6

Annd6

Martine, Roger,
uitgetest en zeer tevreden over het resultaat!

Ongelooflijk toch hé hoe die mierennesten zo plots kunnen verschijnen!

Bedaankt voor de tip!

Groetjes
Ann
maandag 16 juli 2007 - 11:31
printemps

Printemps

wat bedoel je met poedergist

gedroogde gist meestal van bruggeman (levend produkt)
of bakpoeder (chemisch)

dank

an

dinsdag 17 juli 2007 - 14:21
annd6

Annd6

An,

het eerste, de gedroogde gist.
Groetjes
Ann
dinsdag 17 juli 2007 - 15:03
rialle

Rialle

Ik lees deze topic nu pas, maar dit ga ik zeker weten uitproberen deze zomer.
Poedersuiker met gedroogde gist.

Op de plaats waar mijn groente komt te staan heb ik enkele jaren hele mierenhopen gehad. Maar dit jaar ben ik ze te slim af!

Groetjes Rialle
maandag 21 januari 2008 - 12:43
printemps

Printemps

Rialle heb je kippen?? of lastige buren

Mark Demeschmaker deed het nog anders
hij pakte een riek en husselde in de grond
plaatst er dan een gewone terracotta bloempot over
de mieren proberen dan hun nest te redden en gaan in de pot wonen
een paar dagen wachten en ze zitten er allemaal in
neem dan een schop steek onder de pot en kieper alles bij de kippen
ze zullen er van genieten

mvg
an
woensdag 6 februari 2008 - 18:31
JovanDreumel

JovanDreumel

Buiten laat ik de mieren lekker hun gang gaan. Het is een mooi natuurverschijnsel. En buiten heb ik en de planten er geen last van.
vrijdag 8 februari 2008 - 09:28
Esem

Esem

Jo zo denk ik rook over.
Ik zie niet goed waar de mieren in de tuin schade kunnen toebrengen Eeen klein hoopje zand opwroeten is al wat ik er hier van zie in de tuin.

Gr Eddy,
vrijdag 8 februari 2008 - 16:40
andre

Andre

Dit klopt allemaal, maar toch kunnen mieren wel in het zaaien van b.v. wortelen schade toebrengen. Dit heb ik verscheide malen zelf mee gemaakt

andre
vrijdag 8 februari 2008 - 19:47
Lilian

Lilian

Ik heb ook op verschillende plaatsen een terracotta bloempot op zijn kop staan, ze zitten dan onder de bloempot met hun nest. Daar mogen ze van mij blijven zitten, verder heb je er geen ongemak meer van.

groetjes lilian
vrijdag 8 februari 2008 - 22:33
rialle

Rialle

Ik moet zeggen dat het bij mij geen kleine hoopjes zand waren!
Het waren nesten (hopen) die waren zo groot als een 10 liter emmer, en ze waren niet zo heel ver van de schommel en het gras waar de kinderen spelen en in het gras zitten. Dat vonden de mieren niet zo fijn geloof ik want de kids werden zeer regelmatig gestoken. Vandaar dat ik er toch wel wat aan wil doen op die plaats.

Groetjes Rialle
zaterdag 9 februari 2008 - 17:22
Lilian

Lilian

Rialle is dit de gewone mier of is het soms die rode die je in de bossen wel eens ziet, die steken ook behoorlijk.

groetjes lilian
zaterdag 9 februari 2008 - 20:04
rialle

Rialle

Ja Lilian, het zijn inderdaad die rode bosmieren. Nou, die kunnen steken!

Trouwens Lilian, er was hier in Valkenburg een vrouw die de Geul wilde ingaan (brrrrr) om een hele rodhodendronstruik die er in lag te redden! Ze werd tegengehouden door haar man, dus ging het feest niet door. Weet jij hier iets meer van?

Groetjes Rialle
zondag 10 februari 2008 - 22:26
Lilian

Lilian


Ja die vrouw ken ik, ze had er goed in kunnen stappen want ze had van die dikke wandelschoenen aan.

Maar helaas haar man kon gedachten lezen en kent haar beter ... en was het er niet mee eens!
Het was een mooie grote rodhodendronstruik die ze erin gegooid hebben, oh als ik toch alleen was geweest ...

groetjes lilian
maandag 11 februari 2008 - 08:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon