menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wie weet het

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Dit is, volgens mij, een behoorlijk oude Pieris. Maar die rose bolletjes kan ik niet thuis brengen. Help mij uit de brand s.v.p.

Bloemen & Planten

woensdag 16 juni 2021 - 13:37
Tuinprins

Tuinprins

Kalmia latifolia / breedbladige lepelboom

Heeft zure grond nodig (net als rhodo's en azalea's) en is niet geschikt voor aanplant op kleigrond. Zijn niet de gemakkelijkste tuinplanten.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 16 juni 2021 - 19:29
Roeli

Roeli

Deze foto heeft dus helemaal niets met een Kalmia te maken. Dit gaat dus om een Pieris..
Sorry Tuinprins.
donderdag 17 juni 2021 - 11:29
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Bedoel je met die roze bolletjes de bloemen? Had hij de typische rode bladeren in het voorjaar?
donderdag 17 juni 2021 - 12:02
Tuinprins

Tuinprins

De plant die je op de foto ziet is een Kalmia latifolia waarvan de roze bloemen nog gesloten zijn. Sorry Roeli, het is echt geen Pieris.

Met de jaren wil je geheugen je weleens op het verkeerde been zetten ...


Gegroet, de tuinprins
donderdag 17 juni 2021 - 19:42
Roeli

Roeli

Tuinprins, hartstikke fijn Maar die plant heb ik pas 3 jaar geleden gekregen. Hij is al zo groot. Ik ben eens aan het zoeken geweest, maar die Pieris heb ik in het najaar in de tuin gezet. Heeft al die jaren in een pot gestaan maar er was een plant doodgegaan en toen heeft mijn zoon die Pieris op die plaats gezet .Zelf kan ik bijna niets meer doen in de tuin, dus ik ben steeds van anderen afhankelijk.. Tja, dat is niet leuk, maar wat kan je er aan doen., Het is niet anders. Ik doe mijn best. Nu hoop ik dat die Kalmia zich een beetje gaat gedragen en nog veel meer bloemetjes krijgt.
gr. Roeli
donderdag 17 juni 2021 - 21:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon