menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ligustrum kaal

Mommaerts

Mommaerts

Mijn Ligustrum sterft precies af en verspreid zich. Blaadjes krimpen en ik kan in Mei gewoon volledig door men haag kijken. Grond hier is wel slecht en vorig jaar hebben ze volledig nieuwe straat en stoep aangelegd. Zou dit hierdoor kunnen? Er is ook gesproeid geweest maar dit was naar mijn weten ver genoeg.

Kan iemand me helpen voor dat men hele haag plots weg is?

Bloemen & Planten

vrijdag 10 mei 2019 - 17:06
xanderbere19

Tekst aangepast

Xanderbere19

Dit lijkt me spuitschade van een of ander onkruidbestrijdingsmiddel, mogelijk Roundup (glyfosaat)... Of er zit ontzettend veel luis aan de onderkant van de bladeren, maar liguster wordt in het algemeen niet zo gewaardeerd door luizen. Herstel van spuitschade duurt lang, maar ik denk dat het wel lukt. De struik is niet aan het afsterven.
vrijdag 10 mei 2019 - 21:12
Tuinprins

Tuinprins

Wat hebben ze bespoten? Onkruid? Wat was de afstand tussen haag en het bespoten object? Heeft heel de haag dat of alleen een bepaald stuk of enkele planten?

Als ik zo'n schadebeeld zie zonder verdere informatie dan zou mijn eerste gedachte een ernstige spintaantasting zijn. Maar aangezien deze foto uit mei stamt met een plant die buiten staat dan is dat zo goed als onmogelijk, zeker met het weer dat we de afgelopen tijd hebben gehad.

Is er aan de onderzijde van de aangetaste bladeren is te zien? Eigenlijk zou je dat moeten bekijken met een vergrootglas.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 11 mei 2019 - 06:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon