menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensia

Ga naar meest recente reactie

j.w.pinxten

J.w.pinxten

Hallo iedereen, we trachten op het overdekt terras van ons appartement in Brussel al een paar jaar hortensia's te hebben. Echter, elk jaar rond deze tijd vallen te telkens ziek...zie de foto in bijlage.

Wat raden jullie aan? Ligt het aan de grond, gebrek aan mest, etc? Of gewoon het feit dat de plante fragieler zijn in een pot? Veel dank alvast.

Ik ga ervan uit dat ik best de bloemen afknip aangezien te toch niet meer te redden vallen?

Bloemen & Planten

zondag 2 juli 2017 - 12:37
c j de k

C j de k

Een Hortensia in een pot ( dat neem ik aan ) gaat prima mits de pot groot genoeg is .
Het hangt verder van de omstandigheden af zoals zon , water geven E.D.
Wat meer info hierover zou handig zijn
zondag 2 juli 2017 - 12:43
j.w.pinxten

J.w.pinxten

Hallo, inderdaad, hij staat in een pot zoals je in bijgevoegde foto kan zien.

De eerste jaren bloeiden ze perfect, maar de laatste jaren altijd probleme, zelfs sinds we ze vervangen hebben.

We geven ze geregeld water. Ze staan niet in de rechtstreekse zon aangezien dit terras op het noorden uitgeeft.

Bloemen & Planten

zondag 2 juli 2017 - 13:16
Carib

Carib

Hortensia's in een pot gaat heel goed, mits ze voldoende water krijgen. Er staan er hier 6 in potten op het terras en ze zijn mooier dan toen ze nog in de volle grond stonden. Zet de pot op een schotel, geef iedere dag water en op warme dagen zorgen dat de schotel ook vol staat. Het lijkt op de foto alsof de bloemen overdekt zijn met spinsel. Dat zou kunnen duiden op spint. Dat zijn minuscule beestjes die aan de planten zuigen. Dat gebeurt als planten te droog staan. Buiten komt dat niet zo vaak voor, omdat planten daar nat regenen, maar onder een afdak natuurlijk niet. Sproei de planten eens goed nat met de slang en geef goed water, regelmatig de hele plant nat maken.
zondag 2 juli 2017 - 13:21
c j de k

C j de k

Carib
zondag 2 juli 2017 - 14:25
j.w.pinxten

J.w.pinxten

OK, veel dank - ik ga schoteltjes kopen voor de bewatering en dan eens zien.
zondag 2 juli 2017 - 15:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon