menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Crinum

Ga naar meest recente reactie

lucky2000

Lucky2000

beste

ik heb nu al verschillende jaren crinums in de tuin en ook in pot. ieder jaar geven ze mooie groene bladeren tot deze ineens beginnen af te sterven zonder een bloem te geven. dat is nu al vele jaren na elkaar. ze hebben nog nooit gebloeid!! het groen verdort of rot op een bepaald ogenblik

Bloemen & Planten

zondag 14 juni 2015 - 20:40
RdB

RdB

In welke maand komen je bladeren te voorschijn?
Hoe overwinter je hem?
Welke Crinum heb je?
Wanneer is deze voor het laatste verplant?

Ruud
zondag 14 juni 2015 - 20:46
lucky2000

Lucky2000

de naam weet ik niet meer, ik heb er verschillende soorten. maar allen hebben hetzelfde fenomeen in pot of in de grond. ze blijven gewoon in de grond ze worden niet verplant. ze hebben nog nooit gebloeid ook. de planten in potten blijven ook gewoon buiten staan. de bladeren komen rond april als ik me niet vergis
dank voor je antwoordje

Bloemen & Planten

zondag 14 juni 2015 - 21:34
danny2

Danny2

Volgens mij is dt geen crinum maar hertstijlloos en is het heel normaal dat deze nu afsterven.

groetjes danny
zondag 14 juni 2015 - 22:02
lucky2000

Lucky2000

sorry danny

het is wel degelijk een crinum ik heb herfsttijloos die hebben gebloeid.
groetjes
lucko
maandag 15 juni 2015 - 09:43
Arico

Arico

Crinum x powelliï? De meeste Crinums verlangen volle zon en goede drainage, dus misschien dat het probleem daar zit?
maandag 15 juni 2015 - 21:28
Patrikc

Patrikc

Zou het geen Amaryllis belladonna kunnen zijn ? Daarvan sterven de bladeren wel af ongeveer nu.
Ik zie aan uw planten ook niet die typische hoge hals van de Crinum bollen
maandag 15 juni 2015 - 23:54
lucky2000

Lucky2000

dank voor jullie antwoorden het zijn inderdaad Crinum x powelliï? en ze staan in de volle zond op zanderige grond(de kempen). we zullen maar hopen op volgend jaar
dinsdag 16 juni 2015 - 09:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon