menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantje duikt overal op klimmer

Ga naar meest recente reactie

Ziviaantje

Ziviaantje

Toen ik hier kwam wonen staken er twee lange dunne kale takken uit de grond. Nieuwsgierig zoals ik ben heb ik het laten zitten in afwachting wat eraan kwam. Vrij laat kwamen er bladeren aan en in de tussentijd staken er op diverse plaatsen ditzelfde plantje hun kop boven de grond. Het lijkt me een klimmer, maar hij windt niet en heeft ook geen pootjes De takken zijn zacht, maar die van vorig jaar echt houtig. Geen bloemen tot nu toe. Ben benieuwd of ik ze er met spoed uit moet trekken of dat er nog wat moois aan komt

Bloemen & Planten

woensdag 25 juni 2014 - 14:14
Ziviaantje
woensdag 25 juni 2014 - 14:15
Polplastron

Polplastron

Inderdaad een klimmer: Campsis radicans of trompetklimmer. Een lastige plant om te verwijderen naar mijn ervaring.
woensdag 25 juni 2014 - 14:22
Ziviaantje

Ziviaantje

Deze heeft alleen geen hechtwortels en de Campsis wel zo te lezen. Of krijgen ze die hechtwortels alleen als ze tegen de muur staan?
woensdag 25 juni 2014 - 14:53
krissie

Krissie

toch niet , Campsis heeft geen hechtwortels .
Het is een woekerplant eerste klas .
woensdag 25 juni 2014 - 17:23
Polplastron

Polplastron

Campsis heeft wel degelijk hechtwortels (of toch iets dergelijks), maar niet zo duidelijk als bij klimop. Bovendien hechten ze ook niet zo hard zodat de planten best worden aangebonden.
Maar ... in jong stadium zijn die hechtwortels nog niet aanwezig.

Groeten,

Pol
woensdag 25 juni 2014 - 19:23
NBT

NBT

Ha, weer iets bijgeleerd, deze steekt bij mij thuis ook regelmatig tussen het huis en het terras uit. Ik trek hem gewoon elke keer opnieuw weer uit maar komt elke keer terug.
zaterdag 28 juni 2014 - 03:18
Ziviaantje

Ziviaantje

Ik ga ze maar weghalen.... ik lees dat het jarenlang kan duren voor ze gaan bloeien en daar vind ik de plant niet mooi genoeg voor
maandag 30 juni 2014 - 01:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon