Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik kan niet helpen met de naamgeving maar ik vind het een pracht van een roos.
Kan iemand misschien een site aanwijzen waar we kunnen vergelijken?
Heeft iemand een site staan bij zijn favorieten? Willem? (op de site van Willem staan ze niet)
Groetjes,ines
Ik zoek alles op op een engelse site nl Helpmefind roses
Als je dit googled kom je er wel.
Bij 'search roses' typ je de naam in en dan krijg je alle info + een fotomap over de betreffende roos!
Kan weer van alles zijn he. ligt er zoveel aan hoe de foto genomen is.
Maar Wendy...helpmefind is goed op een ding na...er staan waanzinnig veel foute foto's op en foute info.
Ik heb al geprobeerd dit recht te zetten, maar hopelose zaak bij die overzeese jongens.
Ok de roos van de foto....kan ook L da vincie zijn..zat zelfs effe te twijfelen over bonica..
We zijn er uit. Het is voor 99% zeker de Leonardo da Vinci. Maar het is wijs als je een foto neemt van een roos waarvan je info wil krijgen, het volgende te doen;
Neem twee foto's een dichtbij en een op wat afstand zodat de struik in zijn geheel goed zichtbaar is.
vernoem de gemiddelde hoogte van je struik, en hou een hand in beeld bij het maken van de foto.
Dit geeft even goed beeld op de grootte van de roos.
Maar goed, "Van Gogh" of de "Vincent van Gogh" zijn het zeker niet. De "van Gogh" is een rood gestreepte roos, en de "Vincent van Gogh" is een roodoranje kleurige.
Bloem lijkt overigens niet op deze.
De Leonardo is kenmerkend door zijn kelkvormige bloemen. Doet erg Austin achtig aan.
Mooie bloem maar geurloos. Als dit het geval is, dan weet je het helemaal zeker.
Laat dat maar even weten aan ons Fons. Dan zijn we er voor 100% uit.