menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk product gebruiken

HT

HT

Graag wou ik weten welk product jullie aanraden voor:

1) dop en schildluizen op azalea's & rhododendron
2) takluizen op leylandii

alvast bedankt!
donderdag 12 juni 2008 - 17:06
Rita1960

Rita1960

Hallo MT,

Allereerst van harte welkom op dit mooie, leerrijke, gezellige en verslavende forum

Voor wat betreft een antwoord op je vragen moet ik je helaas teleurstellen
Maar er zijn op dit forum kenners genoeg die wel weten wat je tegen deze dieren kunt doen!

groetjes,

Rita
donderdag 12 juni 2008 - 19:40
HT

HT

Dat hoop ik alvast bedankt voor de verwelkoming
donderdag 12 juni 2008 - 19:41
hugo

Hugo

Geschikte middelen zijn enerzijds FORMUSECT of OKAPI gecombineerd met DIMETHOAAT, GAZELLE of PROVADO ULTRA.
Een beetje afwasmiddel toevoegen, om de dikke waslaag die deze luizen bezitten beter te kunnen bevochtigen en ze te verstikken, verbetert het bestrijdingsresultaat.
Er dient met zeer veel water binnenin de haag gespoten te worden, zodat takken en twijgjes, waar deze takluizen zich ophouden, goed geraakt worden.
Tijdens de rustperiode van de coniferen (in de winter vanaf december tot eind januari) is een behandeling met de paraffineolie ELEFANT SOMMERÖL (edialux) aan te raden om de wintereitjes (en eventueel overwinterende luizen) zoveel mgelijk te vernietigen.
Ook bij deze bespuiting zorgen voor een zeer goede bevochtiging van de twijgen.
De beste werking is te verwachten bij dagtemperaturen van ongeveer 7°C tijdens de hierboven vermelde rustperiode van de coniferen.
Evenwel niet spuiten bij vriesweer, of als er vorst wordt verwacht onmiddellijk na de bespuiting.

groetjes
donderdag 12 juni 2008 - 20:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon