menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke clematis te gebruiken

Ga naar meest recente reactie

Quercus

Quercus

Hey,

Ik ben opzoek naar een clematis-soort met volgende karakter eigenschappen:

- grote bloem,
- kleur (mag variëren),
- moet zijn takkengestel behouden
- moet geen speciale soort zijn, maar moet wel te verkrijgen zijn in de meeste tuinwinkels
- ...

Ik ben beniewd.

Groeten
maandag 7 april 2008 - 20:28
jdcoster

Jdcoster

Met punt 3 zult u altijd problemen hebben. Geen tuin zonder werk.
Anders bestaat er een ruime keuze. Kijk eens naar 'Nelly Moser' bijvoorbeeld. of 'Tangutica' om maar eens twee totaal verschillende te noemen.
maandag 7 april 2008 - 20:40
Quercus

Quercus

Met punt 3 zult u altijd problemen hebben. Geen tuin zonder werk.
Anders bestaat er een ruime keuze. Kijk eens naar 'Nelly Moser' bijvoorbeeld. of 'Tangutica' om maar eens twee totaal verschillende te noemen.


Hey,

neenee, het werk schrikt me zeker niet af. Ik weet dat er clematisen zijn die ieder jaar opnieuw van nul beginnen. Maar dat is niet wat ik zoek. Ik zoek een clematis die zijn takken behoudt van vorige jaren en daar op verder gaat.

Mss had ik het doel er ook bij moeten plaatsen. Ik heb een houte paal in de tuin staan die ik graag wat gecamoufleerd had. Een clematis leek mij een ideale klimplant hiervoor.

Greetzz
maandag 7 april 2008 - 21:07
hanninkj

Hanninkj

Wat is de hoogte die de Clematis moet worden. Welke kleur?
Waarom een grootbloemige die juist de beruchte verwelkingsziekte kan krijgen en het blad vaak niet mooi blijft. Waarom geen fraaie viticella?
maandag 7 april 2008 - 21:21
Quercus

Quercus

de hoogte zal ongeveer 2 - 2,5 zijn. Ik dacht dat grotere bloemen het mooist zouden uitkomen tussen de rest van de beplanting, maar idd wat je zegt klopt wel enigzins. Zijn er geen varianten die het wat langer uithouden of iets resistenter zijn?

Als je een variant hebt die weelderig bloeit met kleine bloempjes dan mag je me die ook aanprijzen

Greetzz
maandag 7 april 2008 - 21:30
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Ik zoek een late clematissoort maar géén gele.
Wie weet waar ik Clematis Fusca Violacae kan krijgen? hij bloeit naar het schijnt van augustus tot november..............of Clematis Viticella Wallenburg bloeit van juli tot oktober.
maandag 7 april 2008 - 21:57
hanninkj

Hanninkj

Fraaie viticella's zijn: Walenburg(zie beschrijving ICS), Tango, Royal Velours, Negritjanka, Betty Corning(geurt), Huldine.
Sterke middelgrote bloemen(10-12 cm) zijn: Prince Charles, Valge Daam(zie mijn beschrijving ICS), Henryi, Arabella, Westerplatte.
Site ICS http://clematisinternational.com/prevtoc.html

@Lysianthus, ik heb nog wel een fusca violacea voor je staan. Walenburg is bij Plantshop in Belgie verkrijgbaar.

Clematis 'Walenburg'
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 8 april 2008 - 10:26
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Beste Quercus je moet eens kijken op de volgende sitè www.clematis.be daar geven ze de grote de lengte en of je moet snoeien of niet alles staat daar op die sitègroetjes en dag heb noch snel gekeken en is bij VAN NUFFELEN IN TIELT WINGE klik ze maar aan
woensdag 9 april 2008 - 00:41
Lysianthus

Lysianthus

@Hanninkj,

Dank voor je reactie.
Ik heb ondertussen contact gehad met Martje en de boodschap gekregen waarvoor veeeeeeeeeel dank
woensdag 9 april 2008 - 09:11
Baileysker

Baileysker

Viticella's behouden toch hun takken niet.
Die moeten toch ieder jaar tot op 30 cm teruggesoeid worden?
woensdag 9 april 2008 - 20:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon