menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomatenplant

Ga naar meest recente reactie

Angus

Angus

wat doet een Cissus tuberosus in de winter met zijn blaren/takken?
mijn Cissus' blare zijn namelijk afgevallen en de takken zijn ook verschrompeld (had overlaatst nog -een beetje- water gehad dus uitdroging leek mij niet de oorzaak ; maar het is ook nog niet ZO koud geweest dat de plant plots in winterslaap zou vallen hé?)
dinsdag 14 november 2006 - 21:47
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Die plant doet wat hij moet doen ,zich klaarmaken om in een soort hibernatie te gaan. De mijne ( 5 grote en 12 kleintjes)zijn allemaal al bladloos, op één na die weigert zijn genen te volgen ( maar plooien zal hij) ! De fijne (groene) takjes breek ik zelfs af en de dikste daarvan leg ik tussen keukenpapier tot het voorjaar en dan pot ik ze op. Mijn planten hebben gans de zomer uitgeplant geweest in volle grond en zo krijgen ze een dikkere caudex. Ik heb ze zelfs regelmatig van de topscheutjes ontdaan om wat compacter te blijven.
dinsdag 14 november 2006 - 21:59
Wardje

Wardje

Juust, Dirk. Ook mijn eenling staat er 'kaal' bij, heeft al alles afgeschud.(doet dit ook al enkele jaren en die patat wordt elk jaar dikker)ooit eens gekocht op een opendeurdag
BTW collega's, als ik al jullie vetplanten zie, dan denk ik meer en meer : tijd dat ik ook begin van die spullen in mijn serre te houden , alleen .... ik zie wat op mijn geld (der zal een Schot in mijn voorvaderen zitten, hihi) en verwarm mijn 30m2 op 5-6°C. Zijn er mogelijkheden (en planten) die zo iets overleven ? Ik heb al heel schoon plantjes gezien en dat begint zo stilaan te kriebelen. Ik zou het ook in de zomer kunnen buitenzetten, hé. Suggesties ?
dinsdag 14 november 2006 - 22:43
cactelders

Cactelders

De mijne staan in de veranda maar veel Echeverias( reuze potten die gans de zomer overal verspreid buiten staan) staan in de onverwarmde serre. Telkens wat schade, een beetje pluk en plakwerk en na een maand zie je niks meer van de opgelopen schade. Als ik het niet vergeet draai ik er karton rond.
dinsdag 14 november 2006 - 23:15
cactelders

Cactelders

De mijne zijn volgens mij geen echte tuberosas ,ik heb ze destijds van een plant die deze naam droeg maar de bladeren zijn niet genoeg ingesneden naar mijn goesting!

dinsdag 14 november 2006 - 23:20
Angus

Angus

ok,
bedankt iedereen
@Dirk: uitgeplant >>> met bescherming tegen de regen dan toch? of kan die daar tegen?
woensdag 15 november 2006 - 16:47
cactelders

Cactelders

De mijne stonden onder een glasraam, maar ik zou ze in open lucht durven zetten ook. Eens het te nat word kan men ze nog afdekken maar die planten lijken mij onverwoestbaar en het klimaat in habitat van die planten wijkt niet zoveel af van ons klimaat. Vergeet ook niet welke zomer we achter de rug hebben hé!
woensdag 15 november 2006 - 17:20
Angus

Angus

inderdaad,
(maar wat nat in augustus hé>>> afdekken zoals je zei)
woensdag 15 november 2006 - 17:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon