menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stevia alsnog verboden

Ga naar meest recente reactie

xerofyt

Xerofyt

de Europese Voedselautoriteit EFSA heeft positief advies gegeven over de veiligheid van de steviolglycosiden (=zoetstoffen) uit de steviaplant. De Europese Commissie moet nu in samenwerking met de lidstaten een wetgeving uitwerken om de gebruiksvoorwaarden vast te leggen. We kunnen dus binnen een paar maanden de eerste voedingswaren waarin Stevia verwerkt is, verwachten. Voor de plant zelf of de gedroogde blaadjes is momenteel nog geen toelating gegeven voor verkoop.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Bron: FOD (Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu), http://www.health.belgium.be/ (08/07/2010)

Groet,
Xerofyt
zaterdag 31 juli 2010 - 17:29
leeuwtje

Leeuwtje

Ik heb deze week toevallig nog een steviaplant gekocht. Die zouden nu dus eigenlijk niet meer verkocht mogen worden. Ik gebruik hem zelf ook gewoon.
zaterdag 31 juli 2010 - 19:12
Matabish

Matabish

Ze mogen niet meer als zoetstof verkocht worden, maar wèl als sierplantje!
Logische wetgeving zoals steeds hé!
zaterdag 31 juli 2010 - 23:51
Rita1960

Rita1960

Marianne, mocht je er een paar zaden vanaf kunnen halen .....of een stek kunnen missen tzt... houd ik mij aanbevolen...

groetjes,

Rita
donderdag 5 augustus 2010 - 22:02
Lorie

Lorie

Ik had 2 plantjes, ze zijn beide dood gegaan.
Eentje had te nat gestaan in de regen.
En een ander had te weinig water gekregen, toen ik op reis was.
Ik vind ze dus nog redelijk moeilijk houdbaar!
zondag 15 augustus 2010 - 21:35
Rita1960

Rita1960

Marianne,
ben begonnen met verzamelen voor je.


groetjes,
Rita
zondag 15 augustus 2010 - 22:31
Pilla

Pilla

Indien mogelijk, zou ik ook op het lijstje mogen staan voor Stevia zaadjes?

Ik zou ook graag zo'n plantje thuis willen hebben.
zaterdag 21 augustus 2010 - 20:36
Elrike

Elrike

Ik hou me ook aanbevolen voor zaadjes, wel onder voorbehoud want ik hoop dat een vriend hier uit de stad wat voor me heeft net als vorig jaar.

Stevia ontkiemt echt heel erg moeilijk en maakt ook nog een hele klangzame en moeilijke start.

Ik heb er 1 staan waarvan ik me afvraag of die het wel gaat redden en ik reken daarom zelf niet op zaad. Het is van een plant 3 jaar geleden gekocht door die vriend en elk jaar lukt het hem weer nieuwe planten eruit te krijgen van het zaad.
zaterdag 4 september 2010 - 07:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon