menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witloof telen zonder dekgrond

armandv

Armandv

ik heb dit jaar witloof gezaaid zonder dekgrond omdat ik de vorige jaren veel rot had, nu is alles goed verlopen maar nu merk ik dat ik genenenkel mooie kroppen heb alles is uiteen gegaan als een bloem, en groeit ook zeer traag
wie weet waar het probleem zit dat ik geen mooie kroppen krijg (witloof is zeer lekker maar alleen bruikbaar gesnipperd)
donderdag 24 januari 2013 - 17:20
danny2

Danny2

Weet je nog welk ras je gezaaid hebt? Lijkt me toch eigenaardig dat alles los omhoog groeit, zou toch normaal een gesloten pijl moeten zijn. Ze staan toch donker en afgedekt met een donkere folie of iets dergelijk. De groei kan je versnellen door ze warmer te zetten, hier naast de stookketel duurt het drie
zaterdag 26 januari 2013 - 17:31
armandv

Armandv

neen ik weet niet meer welk ras maar het was zeker zaaigoed zonder dekgrond, daar heb ik speciaal op gelet en gekocht in een aveve winkel
ze zijn ingekuild onder grote isomo bakken ,daarna afgedekt met zwarte plastiek en ver met de deksels van d ie bakken en dekens
het witloof is wit en zeer lekker en goed te gebruiken als rauw of gestoofd, maar ja witloof moet een vaste krop zijn
zondag 27 januari 2013 - 08:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon