menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Peper- en paprika planten

Ga naar meest recente reactie

livarno

Livarno

Moet je peperplanten eigenlijk ook snoeien? Zo ja, hoe?

Ik heb paprika en peperplanten in potten in huis staan. Ik geef ze elke avond water. Tot nu toe doen ze het goed. Maar moeten ze eigenlijk wel zoveel water. Ik las namelijk net dat tomaatplanten slechts 1x in de week water hoeven. Is waarschijnlijk de reden waarom ze het bij mij niet zo goed doen.

Groetjes
woensdag 28 april 2010 - 20:23
leeuwtje

Leeuwtje

Nou bij mij in de kas krijgen ze iedere dag water hoor anders leggen ze zo het loodje.
woensdag 28 april 2010 - 22:03
Rita1960

Rita1960

bij bij krijgen de tomatenplanten (bijna) iedere dag water en dat geldt ook voor de paprikaplanten...
en als het nog warmer wordt 2x daags..
groetjes,

Rita
woensdag 28 april 2010 - 22:05
Mandy

Mandy

Vandaag was het al erg warm en dan krijgen ze echt veel water en morgen gaat het nog een beetje warmer worden dus dan is het wel opletten........ als de blaadjes slap gaan hangen ben je eigenlijk al te laat...... dus hou ik het goed in de gaten.....


1X per week vloeibare mest erbij........ maar water minstens 1X per dag
woensdag 28 april 2010 - 22:17
charelke

Charelke

Hoy Livarno,
Misschien eens een foto plaatsen hiervan je planten als je denkt dat ze het minder goed doen. Ze hebben nu ook wel zonlicht nodig en omdat ze toch in potten staan kan je ze overdag wel enkele uren buiten zetten.Maar om helemaal dag en nacht buiten is nog te vroeg,wacht tot de ijsheiligen voorbij zijn( rond 18-19 mei) en dan nog voorzichtig en aandachtig het weerbericht luisteren voor de nacht temp. Water geven is iets dat je zelf in de hand hebt en ziet,als de plant erom vraagt,verkleuring van blad is misschien overdreven vocht, en omhoog opgeschoten planten is misschien te veel meststof.
groeten
Charelke
woensdag 28 april 2010 - 23:58
Calliope

Calliope

Tomaten- en paprikaplanten krijgen nu dagelijks water (staan in de kas). Ik heb de grootste planten al in hun definitieve pot staan. Ze staan bij mij nu al meer dan een week dag en nacht in de koude kas. De nachttemperaturen lijken in mijn regio tot 12 mei prima, dus ik denk er zelfs al over om de ananaskers, courgette en komkommer buiten uit te planten.

Voor het weer kijk ik altijd op weeronline.nl (en dan op plaatsnaam).

PS: IJsheiligen is tot 15 mei.
donderdag 29 april 2010 - 09:36
Calliope

Calliope

En peperplanten snoeien kun je doen als je het idee hebt dat er zijscheuten in de weg zitten. Snoei hoeft in principe niet. Wel is het aan te raden om de bloemknoppen er na half augustus uit te halen, zodat de energie van de plant gaat naar het afrijpen van de nog hangende pepers.
donderdag 29 april 2010 - 09:38
evadepeva

Evadepeva

Tomaten hoeven toch in principe alleen gediefd te worden?
Mijn peperplantje is nog heeeeel klein (ong.10 cm) en mijn ananaskers nog kleiner (5 cm, 6 blaadjes) moet ik me zorgen maken?
Bij mij krijgen alle plantjes elke dag een beetje water.
donderdag 29 april 2010 - 10:08
Calliope

Calliope

Stamtomaten moet je dieven, struiktomaten niet.

Peper/paprika en ananaskers zijn trage groeiers. Ik heb ze al eind januari gezaaid, dus vandaar dat die van mij al flink groot zijn.

Toen ik ze nog binnen had staan, gaf ik ze om de 2-3 dagen water via de wortels. In de kas moet het gewoon vaker, omdat de temperatuur meer oploopt.

donderdag 29 april 2010 - 11:29
annemiek123

Annemiek123

mijn meloenpeer en ananaskers staan al een week buiten en doen het prima. de tomaten, courgette, komkommer en paprika staan in de koude kas en vinden het daar ook goed, ze groeien als kool buiten.
donderdag 29 april 2010 - 15:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon