menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimconstructies

Ga naar meest recente reactie

Semie

Semie

Nu ik van plan ben om alle grond te benutten in de volkstuin (en niet alleen te tuinieren in de bakken ) ben ik rond aan het kijken naar hoe je het best de klimmers kunt leiden. Voor de peultjes en erwtjes heb ik ronde paaltjes in de grond gezet, waartegen gaas gespannen gaat worden. In de bouwmarkt is dit gaas heel duur en op marktplaats is dit in mijn omgeving op het moment niet aangeboden. Waar hebben jullie dit allemaal vandaan?

Ik ben op zoek naar (goedkope) alternatieven voor de klimstellages en zou graag horen hoe jullie dit hebben aangepakt. Naar het tuincentrum snellen en van alles aanschaffen is natuurlijk het makkelijkst, maar dat bedoel ik niet. Hoe creatief is iedereen (geweest) en hebben jullie daar ook foto's van?

Ben benieuwd....

zondag 18 april 2010 - 12:51
verbena46

Verbena46

Vorig jaar met de komkommers:
Kan gratis touw krijgen van veehouders (zit om grote hooirollen)
Bamboe groeit hier volop. Dus dikke bamboestokken geplaatst vlak naast de plantjes (staan in een lange rij) Dan bind ik het touw vast aan alle b.stokken.
Maak dan een aantal rijen touw. . Prima voldaan. Onkosten Nul.
En de plantjes nemen weinig plaats in op de tuin.

Je kan bij de erwten ook droge boomtakken (met zijtakken ) plaatsen.

gr verbena
zondag 18 april 2010 - 16:26
bfunfun

Bfunfun

ik heb vorig jaar gebruik gemaakt van een houten paal met daarboven op
een oud fiets wiel
en van boven naar onder touwtjes gespannen
voor boontjes en citroen komkommer
en da werkte prima

zondag 18 april 2010 - 20:11
Nootje77

Nootje77

Ik dacht krulwilgtakken te gaan gebruiken voor mijn peultjes, maar ben niet aan wtakken geraakt. Ik denk nu aan een constructie met bamboe en touw.
zondag 18 april 2010 - 21:13
Rita1960

Rita1960

Semie,

ik heb gewone paaltjes in de grond gezet, met voorgeboorde gaatjes en daar doe ik draad door heen trekken ( eenmalig gebruik voor een seizoen), werkt perfect en kost bijna niets..
groetjes,
Rita



zondag 18 april 2010 - 21:22
Semie

Semie

Wat een goede ideëen allemaal!

Rita: waarom gebruik je dat maar één seizoen, je zou dat toch best ieder jaar weer voor de dag kunnen halen? Leuk trouwens, om die foto te zien. Zo heb ik een idee, hoe het straks gaat zijn als alles groeit.



Yvon
zondag 18 april 2010 - 22:14
Calliope

Calliope

Dat is een handig systeem, Rita!
zondag 18 april 2010 - 22:17
Calliope

Calliope

In de eerste aflevering van The Vegetable Garden (daar is ook een topic van) maakt de presentatrice ook stellages van groen materiaal (kosten nihil). Of het ook werkt, dat weet ik niet, maar handig moet je wel zijn om zoiets te maken.
zondag 18 april 2010 - 22:19
Rita1960

Rita1960

De stokken/palen gebruik ik ieder jaar opnieuw.
Het touw is na een seizoen niet meer te gebruiken (verrot) door de weersinvloeden.

maandag 19 april 2010 - 06:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon