menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Dilemma

Ga naar meest recente reactie

Dona en Peter

Dona en Peter

Hallo,

Er liggen in mijn vijver, die overigens opvallend helder is nu, nog enkele plekken met algen die zeer gemakkelijk zouden kunnen worden weggenomen. Maar..... ik veronderstel dat er daar nu allerlei klein grut in aan het overwinteren is.
Doe ik er goed aan om de plukken weg te nemen of doe ik meer kwaad dan goed en vernietig ik hiermee fauna?
Groeten, Peter
vrijdag 15 januari 2016 - 12:57
Polplastron

Polplastron

Laat dat maar best zitten tot het voorjaar. Die algen zijn overigens visueel misschien wel storend, maar ze horen in principe ook bij een gezonde vijver en zijn enkele schadelijk als ze in grote aantallen voorkomen en daarbij planten volledig bedekken en hierbij deze hun groei belemmeren.

Wel knap van je dat je jezelf de vraag stelt (en hier op het forum) i.p.v. zomaar "drastische" (bij wijze van spreken natuurlijk) maatregelen te nemen.
maandag 25 januari 2016 - 08:53
Dona en Peter

Dona en Peter

Bedankt Polplastron. Ik veronderstel dat alle leden hier begaan zijn met de welvaart van onze zo al geteisterde fauna en flora dus had ik geen enkel probleem om die vraag hier te stellen.

Ik denk idd. van de plukken te laten liggen tot ik terug beweging zie in het water, teken dat het leven terug op gang komt.

Groeten
dinsdag 26 januari 2016 - 10:14
Tuinman65

Tuinman65

Pol, je bent terug.
dinsdag 26 januari 2016 - 22:51
Polplastron

Tekst aangepast

Polplastron

Je hebt me toch niet gemist hoop ik!? Haha!
woensdag 27 januari 2016 - 09:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon