menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onderzoek Tuinervaringen

Ga naar meest recente reactie

StudentPaul

StudentPaul

Hallo allemaal!

ik kom hier als buitenstaander even op dit forum langs om wat te vragen. Voor een vak bij mijn studie aan de TU Delft verricht ik een onderzoekje naar activiteiten en ervaringen in de tuin. Hiervoor heb ik een korte enquete samengesteld, het zou echt heel fijn zijn als jullie die even in kunnen vullen

- omdat ik nieuw ben hier kan ik nog geen links plaatsen... Als het goed is werkt dit wel als je de spaties weg haalt!

http:// goo. gl/forms/IUvRDDzu3p"
maandag 15 december 2014 - 19:19
Polplastron

Polplastron

http:// goo. gl/forms/IUvRDDzu3p

Ik heb het even voor je aanklikbaar gemaakt!
maandag 15 december 2014 - 19:52
Polplastron

Polplastron

Het is wel moeilijk voor heel wat mensen om een enquête in het Engels in te vullen. Misschien kan je er ook een Nederlandstalige versie van maken? Ik vermoed anders dat het aantal reacties dat je krijgt nogal mager zal zijn tenzij je je richt op de Britse tuiniers.

Ik weet wel dat resultaten van wetenschappelijke onderzoeken best in het Engels worden gepubliceerd, maar het verzamelen van de resultaten hoeft niet per definitie in die taal hé!

Groeten,

Pol
maandag 15 december 2014 - 19:59
svoffel

Svoffel

Helemaal mee eens Popla


dinsdag 16 december 2014 - 08:28
BOSVROUW

BOSVROUW

Het is gelukt! Waarschijnlijk met enkele foutjes, maar ik denk dat het te begrijpen valt!
dinsdag 16 december 2014 - 10:54
Boerke

Boerke

Allé, ik heb het ook zo goed mogelijk ingevuld.
dinsdag 16 december 2014 - 16:39
Roeli

Roeli

Ja, ik heb het ook zo goed mogelijk ingevuld.
Mijn engels is inmiddels behoorijk roestig.
dinsdag 16 december 2014 - 20:46
StudentPaul

StudentPaul

Volgens mij onderschatten jullie je eigen Engels, het is echt meer dan prima!

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties, ik kan er zeker veel mee
woensdag 17 december 2014 - 09:39
Patrikc

Patrikc

Wat is de bedoeling van het onderzoek ?

Ik ben nog niet verder geraakt dan vraag 1, waar ik me de wenkbrauwen fronste bij de rare indeling van tuinoppervlaktes: petieterig, mini, tot zeer klein. Is het onderzoek geörienteerd op Nederland ? In België zijn onze tuintjes vaak toch iets groter.
woensdag 17 december 2014 - 09:54
StudentPaul

StudentPaul

hallo patrikc,

bedankt voor de feedback! Als student in Nederland ben ik niet heel bekend met de gemiddelde tuinoppervlak... Ik heb het aangepast.
woensdag 17 december 2014 - 09:58
Patrikc

Patrikc

En de bedoeling van het onderzoek is ... ?
woensdag 17 december 2014 - 10:01
StudentPaul

StudentPaul

het is onderdeel van een ontwerp vak, waarbij we het beginproces van de ontwerp cyclus doorlopen; in ons geval dus onderzoeken wat voor tuinen mensen hebben, wat ze daarin doen en hoe ze dat ervaren. Dan kunnen we daarmee uiteindelijk een product ontwerpen dat mensen (hopelijk) ook echt willen!
woensdag 17 december 2014 - 10:03
Boerke

Boerke

Je mag ons opp. aanpassen naar 500+ . Onze tuin is namelijk 17 are groot.
woensdag 17 december 2014 - 18:03
erice

Erice

Ik heb altijd een grote hekel aan zulke vragen: ze zijn veel te oppervlakkig.
Er zijn vaak meerdere antwoorden mogelijk dus het onderzoek stelt dan niet veel voor. Er is nooit ruimte om aanvulling te geven.

Over produkten gesproken... worden hier chemicalien mee bedoeld? Of voedingsmiddelen? Of gebruiksvoorwerpen?

En meestal heb je geen hekel aan een enkel ding of heb je plezier in een enkel ding.... Ik heb altijd moeite met zulke vragen.....(omdat mijn antwoorden er niet in staan haha)

Maar ik heb t wel ingevuld.....hoop dat je er iets aan hebt....success in Delft
zondag 21 december 2014 - 12:20
StudentPaul

StudentPaul

Hallo Erice,

bedankt voor het invullen! Ik hoop dat je jer er niet al te veel aan moest ergeren

Het beste is inderdaad om met mensen in gesprek te gaan over de tuin, dan kun je veel beter in gaan op hun ervaring. Het is soms echter ook goed om een grote hoeveelheid data te krijgen om zo te zien wat de 'gemiddelde' mening is. Met een combinatie van de beide methodes kun je dan een product maken dat voor zo veel mogelijk mensen zo relevant mogelijk is - al blijft het natuurlijk onmogelijk om altijd iedereen blij te maken...
zondag 21 december 2014 - 20:41
Eljoh

Eljoh

Hoi Erice, sommige vragen begreep ik niet.
Omdat dit natuur terrein is en soms zelfs onder water Staat, komt hier nooit iets van kunstmest of ander spul in de tuin.
Ik heb nooit het gevoel te "werken" in de tuin en besef door jouw vragen, dat ik nooit nadenk hoeveel tijd. Dit jaar komen er ook mensen van de "Lebenshilfe" (volwassenen met het down syndroom) wat meehelpen
Genieten is dus hoofdzaak hier, kom Maar eens kijken.
eljo

Tuinbabbel

donderdag 1 januari 2015 - 19:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon