menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactus zaad

Ga naar meest recente reactie

evarein

Evarein

Hoi,

Ik ben een beginner en zou graag zelf wat zaden planten. Heeft iemand tips hoe ik aan (goed) zaad kan komen? Ik had wat topics gevonden maar kon zelf niet veel wijs uit de websites die ik daar vond.. Weet zelf niet goed welke zaden je als beginner moet hebben etc.

Groeten,
Eva
dinsdag 13 mei 2014 - 23:28
Arico

Arico

Je googled bijv. 'online zadenshop'of 'castuszaad kopen' en een hele resem goede sites komen tevoorschijn. Aan de vereisten kan je zelf al zien of het een beginnerplant is of niet.
woensdag 14 mei 2014 - 14:35
sirius

Sirius

Het hangt er een beetje vanaf wat je zelf wil bereiken. Er zijn een reeks redelijk gemakkelijke soorten, oa Rebutia, Notocactus (de meesten), Mammillaria (veel), Echinopsis, en nog anderen. Wil je enkel "bollen" of ook "toortsen"? Wil je de planten snel zien bloeien of hoeft dat niet zo direct, enz ..enz.


Edit: heu, 't gaat hier toch wel over cactussen he? en niet over bloemkolen etc?

Edit2: oeps, gecorrigeerd? Stel uw hoop niet op de vereisten die op een zakje cactuszaden gedrukt staan in een tuincentrum. Da's gelijk eenheidsworst, overal hetzelfde. Trouwens de zaden in een tuincentrum zijn meestal stokoud en kiemen dus nog heel slecht, lees maar, meestal zelfs helemaal niet!
woensdag 14 mei 2014 - 14:35
Arico

Arico

Sirius: ik heb mijn bericht al aangepast na het zien van de genante fout ^^
woensdag 14 mei 2014 - 14:38
jilvano

Jilvano

seeds.nl / boerenbond.
zijn er best veel ma uit eigen ervaring weet ik dat je t beste naar de markt kan gaan fruit halen met zaadjes erin of bij coppelmans een bloemeke van een catus halen en zaadjes laten drogen. want 9 van de 10 zaden die ik heb besteld zijn hun kiemkracht verloren en komen niet uit terwijl mijn zaadjes het kei goed doen.