menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanbevolen appel peer en kersenrassen

Ga naar meest recente reactie

jens10

Jens10

hallo ik ga deze herfst een fruittuin aanleggen en ik weet niet welke rassen ik moet planten,liefst oude en speciale lekkere rassen ik was wat aan het opzoeken en toen kwam ik deze enorme lijst tegen dus als jullie 1 van deze lijst lekker vinden mogen jullie dat hier zeggen

de link URL GEBLOKKEERD 20122013.pdf

alvast bedankt
vrijdag 16 augustus 2013 - 18:33
RdB

RdB

Ja, er zijn veel meer rassen dan je ooit kunt aanplanten.

Ik ben zelf op zoek gegaan naar oude rassen die in mijn streek thuis horen. Omdat deze vroeger hier populair waren ben ik er vanuit gegaan dat deze redelijk ziekte reistent zullen zijn en het hier goed zouden doen. Voorts heb ik vier rassen uitgezocht die elkaar konden bestuiven (een goede bestuiver is absoluut noodzakelijk!). Zo kwam ik op het rijtje Dubbelzure Paradijs, Groninger Kroon, Present van Engeland en Princesse Noble. Bovendien rijpen de vruchten niet allemaal tegelijk (een gelukkig toeval).

Als je
vrijdag 16 augustus 2013 - 20:50
pplakke
zaterdag 17 augustus 2013 - 11:35
satomi

Satomi

En als iemand naar "'t Olde Ras" wil gaan, raad ik aan om even te bellen. Eind maart 2013 hebben zij aangegeven dat, omdat er geen vervanging te vinden was voor hun voorzitter, zij zich genoodzaakt zien om de bomen etc. te verkopen en de stichting op te heffen. Erg jammer, want een bezoek aan de tuin en de fruitshow is de moeite waard; lekker proeven van en kijken naar de prachtigste appelen en peren.
zaterdag 17 augustus 2013 - 15:18
RdB

RdB

Dat zou een groot verlies zijn!

De stichting organiseert de laatste grote Fruitshow op 9 en 10 nov. 2013 van 10.00 - 17.00 uur :toegang gratis:

Ruud
zaterdag 17 augustus 2013 - 22:28
jens10

Jens10

bedankt voor alle antwoorden die perenrassen van meneer esperen zijn wel interessant ik vind er echter maar van 3 informatie over de smaak:bergamotte esperen,seigneur esperen en soldat-laborier en van allen zeggen ze dat ze goed smaken dus dan zullen de andere rassen van hem ook lekker zijn
die ga ik dus proberen te planten
zondag 18 augustus 2013 - 17:11
jens10

Jens10

oh ja en van josephine de malines vind ik ook goede informatie is naar het schijnt ook heel lekker
zondag 18 augustus 2013 - 17:13
krissie

Krissie

in het September nummer van bloem en plant
staat een reportage ( 6 blz ) over de museumtuin
van't Olde Ras in Doesburg .

groetjes
Krissie
donderdag 22 augustus 2013 - 16:42
satomi

Satomi

Leuk Krissie, ik ga dat artikel in de bieb lezen als 't tijdschrift uit is.
donderdag 22 augustus 2013 - 17:36
krissie

Krissie

@ Satomi ,
het is al uit hoor , ik heb daar een abonnement op ,
en het is vandaag toegekomen .
Er staat ook in dat ze aan het onderhandelen zijn
met een mogelijke overnamekandidaat anders zal het opgedoekt worden .

groetjes
Krissie
donderdag 22 augustus 2013 - 18:09
satomi

Satomi

En gisteren las ik in de Gelderlander dat je er op 4 en 5 september 's morgens gratis Jutteperen kunt gaan proeven van 8.30 tot 11.30 uur.

Krissie, ik heb zo het idee dat ze die in de bieb pas aan het begin van de nieuwe maand neerleggen, dus da's nu net te vroeg.

Het is voor de stichting te hopen dat ze iemand kunnen vinden met genoeg kennis en tijd! Dat hebben ze hard nodig.
vrijdag 23 augustus 2013 - 10:45
baloe

Baloe

Mijn ervaringen staan om mijn website - zie profiel of http://dencleijnenstreeck.weebly.com/
vrijdag 23 augustus 2013 - 12:11
jens10

Jens10

ik heb ondertussen een verlanglijstje gemaakt
peren seigneur esperen,clapps favourite,soldat laboureur,bergamotte esperen,bruine kriekpeer

appels:alkmene ,reinette de france(deze 2 zijn al geplant),red love era,red love circe,delcorf en discovery

kers:ben ik nog helemaal niet uit,er zijn heel veel kersenrassen en ze lijken allemaal op elkaar dus hulp is welkom

kriek:brugse kortsteelkriek

perzik:benedicte,avalon pride,rode muizen,broechemse

abrikoosr
donderdag 2 januari 2014 - 19:23
jens10

Jens10

oh ja bij de pruimen nog reine claude de bavay en de rode abrikoospruim

wat ik me afvraag zijn die reine claude's echt zo lekker als ze zeggen
ik hoor graag ervaringen daarvan
donderdag 2 januari 2014 - 19:37
jens10

Jens10

niemand???
vrijdag 3 januari 2014 - 19:32
jens10

Jens10

echt niemand???
woensdag 8 januari 2014 - 20:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon