menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke aardbei

Ga naar meest recente reactie

spicegirl

Spicegirl

Het ziet ernaar uit dat onze aardbeiplantjes de beste tijd hebben gehad..... De afgelopen jaren lekker veel aardbeien van gegeten, maar we waren niet op de hoogte dat ze maar een paar jaar meegaan, dus hebben we niet gestekt. Vorig jaar in het begin hebben we nog een keer heel veel aardbeien ervan gehad, maar daarna heel de zomer niets meer. Het zijn doordragers, dus dat had wel heel de zomer door moeten gaan.
Nu gaan we op zoek naar nieuwe doordragers, maar het moeten natuurlijk wel lekker zoete zijn. Welk ras kan ik dan het beste aanschaffen?
zondag 13 februari 2011 - 21:55
Mandy

Mandy

ELSANTA bv geeft een grote opbrengst, is lekker en heeft geen last van meeldauw
zondag 13 februari 2011 - 22:07
annemiek123

Annemiek123

ik heb de laatste 4 jaar ostara gehad, doen het hier prima.
zondag 13 februari 2011 - 22:25
an

An

IK heb ook een jaar of 3 ostara gehad ,maar ik hoef ze niet meer heel weinig aardbeien naar verhouding, had zeker 15 a 20 plantjes maar heel weinig opbrengst.
de jaren daarvoor had ik wel een kilo of 5 a 6 van gewone aardbeien dus ik ga voor de gewone weer (die heb ik nu 1 jaar staan).
gr an
zondag 13 februari 2011 - 22:33
spicegirl

Spicegirl

Dank jullie wel tot nu toe!
@an, wat zijn gewone aardbeien voor jou?
maandag 14 februari 2011 - 17:40
Juelz

Juelz

Wij hebben altijd ostara, maar dit jaar geloof ik eves delight.
maar dat soort kan ik je niet aanbevelen die groeit geen meter bij mij.
maandag 14 februari 2011 - 19:01
danny2

Danny2

en waarom niet uit de grond halen , scheuren en opnieuw planten, van nu tot eind maart is het de idiale periode om doordragers te vermeerderen door scheuren.

groetjes danny
maandag 14 februari 2011 - 19:52
spicegirl

Spicegirl

@danny, dat ga ik ook proberen, maar ik twijfel erg of het lukt. Ze zien er zo slecht uit dat ik voor de zekerheid wat nieuwe planten wil zetten.
maandag 14 februari 2011 - 20:24
an

An

gewone aardbeien zijn die alleen in mei, juni, geven ik ken niet de naam van mijn aardbeien ik heb ze van Jo van Dreumel toen gehad ,en had zelf een paar.
dit zijn geen doordragers die ik bedoel.
gr an
maandag 14 februari 2011 - 20:25
Claudia69

Claudia69

De Elsanta's doen het hier best in volle grond, weinig problemen, makkelijk te stekken, goede opbrengst. De Ostara's hadden soms bloemtrossen die verwelkten, Mara des Bois werd aangevreten door mieren.
zondag 10 april 2011 - 15:25
Borsalino

Borsalino

Forumstarter vraagt naar doordragers, en er wordt advies gegeven door elkaar van eenmaaldragende en doordragers!

Elsanta, Darselect zijn eenmaaldragers, zo zet je topicstarter op het verkeerde been.

Doordragers zijn bv volgende; Ostara, Eves Delight, Mara Des Bois (bosaardbei), Selva, Malling Pearl, Evi2, Mrak (hangaardbei!)

Kijk op de site van Kweduivenvoorden en Vissers.
zondag 10 april 2011 - 17:36
GillesGarden

GillesGarden

Ikzelf heb net elsanta's gekocht. En daar ben ik nu al heel erg tevreden over. Er staan al heel veel bloemetjes op nu nog wachten op de vruchten. Maar ik moet wel zeggen dat ik al wat mest heb gebruikt. Speciaal voor een biologische oogst stond op de verpakking. Kijk anders eens naar het topic "aardbeien praatje". Dat heb ik gestart daar staat ook al heel wat informatie op. En ook wat foto's van mijn plantjes.

GillesGarden
zondag 10 april 2011 - 18:00
Limoncello

Limoncello

Ik 3 soorten in gedachte; Korona, Vima Zanta en Elianny.

Heb al 15x korona's, nu nog de 2 andere zien te vinden
woensdag 13 april 2011 - 22:36
flipke45

Flipke45

wij hebben vorig jaar Elsanta gehad, hele goeie aardbei maar onze plantjes vielen allemaal flauw, naar het schijnt zijn ze heel teer aan de warmte, ik heb dit eens rondgevraagd en nu hebben mensen me Korona aangeraden, ik heb een vraagje, weten jullie waar je aan aardbeistekjes kan geraken eind juli ? Ik heb hier al gezocht maar vind niets terug, bedankt en groeten
zondag 17 april 2011 - 15:25
Limoncello

Limoncello

Als je niet ver woont kan je er altijd 5 komen halen bij mij
zondag 17 april 2011 - 15:27
flipke45

Flipke45

Dat is heel vriendelijk van u , maar we zouden er een 150 tal willen planten, misschien kunnen we ze ergens kopen op de plantenmarkten ? Het is wel voor begin augustus de stekjes te planten, want nu zal het wel te laat zijn.
woensdag 20 april 2011 - 16:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon