menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Simpel maar zo mooi

Ga naar meest recente reactie

gerda75

Gerda75

Gisteren heb ik een foto van mijn vijver gemaakt. Eigenlijk doe ik er weinig aan, ieder jaar in maart en april ziet het er niet uit. Ik gooi er dan wat Maerl in en leg de tuinslang er af en toe in om het water wat harder te krijgen. En ieder jaar weer in mei: de vijver is helder en de al 8 jaar oude waterlelie gaat dan uitbundig bloeien.
Maar zoals dit jaar heb ik het nog nooit meegemaakt. Ik tel ongeveer vijfentwintig knoppen, waarvan er al zo'n vijtien bloeien op dit moment. en dat van een waterlelie!

Een plaatje

Vijvers & Vissen

dinsdag 26 mei 2009 - 21:53
Matabish

Matabish

Wondermooie plant heb je daar!!!
dinsdag 26 mei 2009 - 23:05
chatoela

Chatoela

Wauw, is dat maar 1 plant??die heeft zijn best wel gedaan

groeten,
karin
woensdag 27 mei 2009 - 09:40
Lysianthus

Lysianthus

Raar hé Gerda,

Deze harde winter heeft het leven gekost aan velen van onze planten maar vele andere hebben het gehaald en belonen ons met een heuse bloemenpracht.
Groetjes
Lysianthys
woensdag 27 mei 2009 - 10:39
tuinfreak

Tuinfreak

Lelies ontwikkelen zich verder naargelang er meer slib op de bodem van de vijver ontstaat.Moest je de lelie willen verwijderen zou je versteld staan hoe omvangrijk het wortelgestel is uitgegroeid.Vandaar dat hij wellicht zo uitbundig groeit en bloeit.
Wellicht zal na verloop van tijd de hele vijver bedekt raken met leliebladeren.
Alleszins veel plezier met de mooie bloemen.

Mvrg.

Yvan.
maandag 1 juni 2009 - 17:57
AlainFSD

AlainFSD

Klopt, hier heeft de waterlelie van zijn vierkante plastic mand een bolvormige drukketel gemaakt terwijl er nooit zoveel bladeren waren (+ 20) maar in tegenstelling tot vorig jaar is pas nu de eerste bloemknop aan de oppervlakte verschenen. Dus is mijn vraag waarom de verhouding bladeren/bloemen zoveel meer in de richting van de bladeren leunt dit jaar ?

Alain FSD
dinsdag 2 juni 2009 - 02:08
gerda75

Gerda75

Dank voor jullie reakties
Ik haal gedurende de zomer regelmatig veel blad weg, zodat niet de hele vijver bedekt is, de helft is genoeg.
maandag 8 juni 2009 - 19:22
Droopyke

Droopyke

Een pracht van een lelie.
Daar kan ik enkel maar jaloers op zijn.
woensdag 1 juli 2009 - 20:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon