menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Musella lasiocarpa

Ga naar meest recente reactie

Fons

Fons

Banaan Musella Lasiocarpa

Na een paar jaar opkweek eindelijk in bloei.

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 17 juli 2011 - 21:08
Rita1960

Rita1960

en straks.. echte bananen Fons ? Of lukt dat hier niet.

'k heb er totaal geen verstand van
Maar het is wel een mooie bloem/bloei.
Doet me denken aan een artisjok/kardoenbloem maar dan in een andere kleur

zondag 17 juli 2011 - 21:55
rialle

Rialle

Ooooh geweldig Fons, wat is die bloem mooi!!
Ik heb ook 2 exemplaren staan en wacht smachtend op een bloem maar zie nog niets verschijnen. Wel hebben ze allebei een nieuwe scheut gekregen.
Klopt het dat de Musella Lasiocarpa sterft na de bloei?

Groetjes Rialle
maandag 18 juli 2011 - 11:28
Fons

Fons

Musella lasiocarpa moet eerst uitgroeien tot een stevige stam alvorens te bloeien, daar kunnen 3 à 4 jaar overheen gaan, intussen zal hij (zij) voor hele reeks nieuwe nakomelingen zorgen, zelfs tijdens de bloei. als de bloem uitgebloeit is zal de stam afsterven.
Hier nog met een 10 tal jonge scheuten.


Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 19 juli 2011 - 20:07
joopsmit

Joopsmit

Men noemt hem ook wel eens Tibet benaan op dat hij uit Tibet komt .
In veel Boedistise af beelding komt hij dan ook veel voor .
Kan redelijk tegen kou een paar graden onder nul overleefd hij nog wel maar beter is het hem niet onder de nul te laten komen .
Ik heb ze zelf bij mijn tempeltje aan geplant
woensdag 20 juli 2011 - 03:10
KevinS

KevinS

prachtige bloem en boom... Ikzelf heb onlangs zaden besteld van deze soort; maar is deze winterhard? kan ik hem in de tuin zetten?
Zelf heb ik een boompje in huis van zo'n kleine 2m, meegebracht van Congo, dus geen idee welke soort het is... ik zal eens fotootjes maken, misschien kunnen jullie helpen.
maandag 22 augustus 2011 - 11:17
KevinS

KevinS

prachtige bloem en boom... Ikzelf heb onlangs zaden besteld van deze soort; maar is deze winterhard? kan ik hem in de tuin zetten?
Zelf heb ik een boompje in huis van zo'n kleine 2m, meegebracht van Congo, dus geen idee welke soort het is... ik zal eens fotootjes maken, misschien kunnen jullie helpen.
maandag 22 augustus 2011 - 11:20
rialle

Rialle

Hoi Kevin, allereerst welkom op dit gezellige en leerzame forum.

Wat je vraag betreft kan ik je zeggen dat de Musella Lasiocarpa niet winterhard is dus hij kan niet in de vollegrond maar wel zomers buiten in pot. In de winter moet je dan een plaatsje hebben om te overwinteren.

Laat maar komen die foto's....zijn we hier gek op en er is beslist iemand die je kan helpen aan een naam.

Groetjes Rialle
maandag 22 augustus 2011 - 11:43
rialle

Rialle

@ Fons: Hoe lang blijft die bloem mooi bloeien?

Groetjes Rialle
maandag 22 augustus 2011 - 11:45
Fons

Fons

Mijn musella bloeit toch al 2 maanden en het ziet er naar uit dat het zo nog een paar maanden zal verdergaan, naar ik vernomen heb zou de bloei 6 maanden aanhouden.
Musella lasiocarpa kan de 0°C tijdelijk aan maar het beste is hem te overwinteren bij een tiental graden en dan zo droog mogelijk houden.
donderdag 25 augustus 2011 - 20:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon