menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Weer een onaangename verrassing.

Ga naar meest recente reactie

annis

Annis

Vanmorgen zijn ze weer in de broeikas geweest vorige keer was in november 2011. De schade was nu wel erg vorige keer hadden ze alleen materiaal mee genomen maar nu lagen de planten door de kas. De bakken waar de verspeende zaailingen en stekken in stonden vonden ze natuurlijk weer heel wat om mee te nemen de waarde is niet meer dan 45 euro. Ze hebben de bakken gewoon leeggeschut om zo snel mogelijk weer te kunnen vertrekken.Ik heb gelijk aangifte gedaan al is het maar een klein vergrijp. Ik heb zoveel mogelijk planten weer terug in de potjes gezet met het beetje aarde wat erin zat en moet ze vanmiddag weer allemaal oppotten en alles schoonmaken overal ligt aarde.
De tuin is afgesloten maar de kas had ik niet op slot er stonden alleen maar planten in de verwarming had ik er niet in staan vanwege het goede weer. Nu gaat de kas op slot ondanks het goede weer normaal doe ik dat alleen als de verwarming er in staat.

Annis
donderdag 7 maart 2013 - 12:45
minouke

Minouke

Annis, ik vind er geen woorden voor, wat hebben ze daar nu aan? lijkt me eerder een daad uit jaloersheid.
Mooie tuin hebben steekt sommigen hun ogen uit maar dan zoiets doen moet je toch doorslecht zijn.

Heb moed Annis, jouw talent kunnen ze alvast niet vernietigen.
Chantal
donderdag 7 maart 2013 - 13:23
Roeli

Roeli

Annis, wat een smerige streek.
Ik hoop dat je nog een boel plantjes hebt kunnen redden.

sterkte en ruim ze.

groetjes Roeli
donderdag 7 maart 2013 - 16:51
kerstkind

Kerstkind

Oei Annis,
alw
donderdag 7 maart 2013 - 17:52
Eljoh

Eljoh

geen woorden voor! Jammer toch, dat je de deur op slot moet doen.
Ja zo iets maakt me boos. Het voelt aan, als een kinder streek.
Sterkte met ruimen! eljo groet.
donderdag 7 maart 2013 - 18:12
Vlinderr

Vlinderr

Wat ontzettend sneu voor jou. Zo onzinnig. Wat zul jij boos zijn.
donderdag 7 maart 2013 - 18:51
Mari

Mari

Wie doet er nu toch zoiets

Vindt het heel spijtig voor jou Annis, je steekt daar dan zoveel zorg en liefde in en dat wordt dan door een paar respectloze mensen om zeep geholpen

Hopelijk heb je nog heel wat plantjes en stekjes kunnen redden en komen ze er terug door

Groetjes Mari
donderdag 7 maart 2013 - 19:31
Gehenna

Gehenna

Hier word ik zo moe van.
Kunnen ze gewoon een ander niet met rust laten? Hoe kan je nu plezier hebben aan het vernielen van andermans spullen?
En zo goed als waardeloze spullen stelen?! Komaan zeg! Je moet ni vragen hoe hoog hun niveau is.

Sterkte, ik hoop dat de plantjes het te boven komen en je geen al te grote uitval hebt.
donderdag 7 maart 2013 - 19:33
Marei

Marei

Wat vinden we dit erg!!! Alle rotzooi die je daarna vindt en het idee dat ze bij je spullen geweest zijn! Een hele nare ervaring en nu al voor de tweede keer! Ik hoop, net als alle andere digituiniers dat je nog wat hebt kunnen redden en dat al je werk niet voor niets is geweest. Het is nu al wat later en we hopen dat je het intussen alweer een beetje aan kant hebt. En nooit meer vergeten je kas op slot te doen!
Wij hadden geen slot op ons kasje, maar nadat ook wij een paar jaar geleden door dergelijke hufters bezocht zijn hebben we direct een slot laten plaatsen en elke avond, weer of geen weer, warm of koud, we gaan er naar toe en draaien het op slot!
Laat die onverlaten vooral je plezier in het tuinieren niet vergallen.
Groetjes en sterkte, Marei
donderdag 7 maart 2013 - 20:54
kurt

Kurt

Beste Annis,

Dat is wederom een zeer vervelende ervaring. Ik hoop dat je veel van jouw speciale stekjes en zaailingen hebt kunnen redden.
Wie doet nu toch zoiets? Toch zeer belachelijk om je daar mee bezig te houden en ondertussen iemand zijn hobby stuk te maken.

Ik hoop dat je alles snel terug zo goed als mogelijk kan herstellen zodat wie dit gedaan heeft er zijn/haar plezier niet in kan hebben.

Vele groeten,
Kurt
donderdag 7 maart 2013 - 21:41
RdB

RdB

Heel vervelend, niet alleen de schade, maar elke keer als je er weer heen gaat vraag je je af of de boel heel gebleven is...

Ruud
donderdag 7 maart 2013 - 21:45
erice

Erice

Ik leef met je mee, Annis. Ik krijg er pijn in mijn buik van als ik dit lees.
Een normaal mens doet zulke dingen toch niet. Afgesloten of niet: je hebt met je handen van andermans spullen af te blijven.... Ik hoop dat je nog veel kunt redden.....
donderdag 7 maart 2013 - 23:18
Liervinck

Liervinck

Zo ongelooflijk! Wat een lage streek.
En het feit dat ze er geweest zijn en je bovendien treffen in je passie.
Sterkte en ik hoop dat het een staartje krijgt voor de daders.
(Hang een bordje "Gevaarlijke hond".)
vrijdag 8 maart 2013 - 00:00
annis

Annis

Mede tuinliefhebbers bedankt voor jullie reacties. Gelukkig heb ik het meeste van de planten kunnen redden de stekken van verschillende planten die ik pas had opgepot die waren allemaal uit de potjes gevallen die staan er weer opgepot bij. Meestal heb ik rond deze tijd veel stekken en zaailingen van vaste planten in de kas staan voor de tuinmarkt in midden april van onze tuinclub. De grote bakken waar deze in stonden zijn dus allemaal weg en moet nu weer een andere oplossing verzinnen zodat het niet meer leuk is om weer eens gratis te komen shoppen.
Ik denk dat ik grote houten bakken van 200x40cm maak en bekleed ze met plastic van binnen die lijken me wat lastiger om mee te nemen. Het is ze niet om de planten te doen maar om materiaal voor planten op te kweken.
Plezier in het bezig zijn met tuinen en planten zullen ze me niet afnemen daar is mijn passie te groot voor.Dit versterkt het alleen nog eens om nog meer bezig te zijn met je hobby. Vooral nu ik waarschijnlijk niet meer volledig kan sporten vanwege eerder opgelopen sportblessure.

Annis
vrijdag 8 maart 2013 - 08:56
Boerke

Boerke

Daar zijn geen woorden voor. Erg gemeen.
Als hun hobby enkel vernielen en andere pesten is,awel merci.Veel moed Annis en hopen(zoals ik hierboven al lees) dat er niet te veel verloren is.
vrijdag 8 maart 2013 - 11:17
svoffel

Svoffel

Dag Annis,

T'is hierboven al verschillende keren gezegd, dat men zoiets doet.
Voor mij is het de eerste x dat ik het lees. Ik zou razend zijn, enkel omdat men zo machteloos is.
Onlangs zag ik op tv een koppel dat overal camera's gezet hadden. Ook omdat er vandalen streken gebeurden in hun tuin en aan het huis.
Dat is ook een oplossing, zo kun je tenminste laten zien wie het is.
Spijtig genoeg stel ik me de vraag welke straf (als ze er al een krijgen) er op zoiets staat.

Wat zijn het triestige mensen die zich daarmee bezig houden.

groetjes

S
vrijdag 8 maart 2013 - 12:01
myriam56

Myriam56

Dag Annis, erg h
maandag 18 maart 2013 - 10:09
BOSVROUW

BOSVROUW

Schrikdraad zoals bij de paardjes, of een grote hond in de tuin!!!!!!!
maandag 18 maart 2013 - 11:37
caroline1

Caroline1

Dag Anis, ik wens je veel moed hoor !
niet te geloven dat iemand zo iets doet

de wereld zou zoveel mooier zijn moesten we allemaal gewoon vrij kunnen leven, deuren kunnen open laten, niet bang hoeven te zijn voor dieven
dinsdag 19 maart 2013 - 23:21
Bombycilla

Bombycilla

zet deze in de deuropening

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 20 maart 2013 - 18:11
annis

Annis

Zou een optie kunnen zijn moet ik alleen zelf niet vergeten dat deze er ligt.
Bedankt voor het meedenken allemaal.

Annis
woensdag 20 maart 2013 - 19:39
hildavw

Hildavw

Misschien een sproeier met bewegingsdetector, maar dan moet je er natuurlijk ook weer zelf aan denken.

donderdag 21 maart 2013 - 17:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon