menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantjes kopen op tuinreis

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

[afbeelding verwijderd niet-https]

een klein overzicht van de kwekerij

[afbeelding verwijderd niet-https]

een goed gevulde autocar

[afbeelding verwijderd niet-https]

onze persoonlijke buit

[afbeelding verwijderd niet-https]

maar van deze is de naamsteker op een of andere manier kwijtgeraakt, en ik kan me maar niet herinneren wat dit is. Ik denk dat het iets is dat zeer laag blijft.
Wie kan me helpen?

groetjes

Hilda

zondag 13 juli 2008 - 12:01
linderic

Linderic

Sorry Hilda, ik weet het niet maar er zijn vast en zeker kenners onder de bezoekers die dit wel zullen weten!
groetjes Linda
zondag 13 juli 2008 - 17:38
minouke

Tekst aangepast

Minouke

lijkt me een Fragaria of bosaardbei
zondag 13 juli 2008 - 17:54
Tine

Tine

De naam weet ik ook niet maar er komen oranje bloemen aan.

Tine
zondag 13 juli 2008 - 19:40
hildavw

Hildavw

De Fragaria heb ik zeker niet gekocht, maar nu begin ik al te twijfelen of mijn man de andere planten per vergissing niet in een bak heeft gezet waar deze plantjes al in stonden.
Mijn eerste gedacht als ik de zakken leegmaakte was ook : tiens, precies een aardbeiplantje .

Ik heb vandaag ook een mailtje gestuurd naar de kwekerij, in de hoop dat zij me kunnen helpen.

En anders zal ik ze wel ergens planten en afwachten wat het wordt.

groetjes

Hilda
zondag 13 juli 2008 - 21:08
kurt

Kurt

Hilda,

Ik vermoed dat het een of andere Geum coccineum is.

Kijk eens op http://images.google.be/images?um=1&hl=nl&q=geum+coccineum

Het zijn alleszins mooie planten.
Mvg,
Kurt
zondag 13 juli 2008 - 21:31
hildavw

Hildavw

Kurt,

Ik denk wel dat je het bij het juiste eind heb, want die had ik op een lijstje staan.

Hartelijk dank

Hilda
zondag 13 juli 2008 - 21:50
Adrienne

Adrienne

Wij waren toch niet de enige met een volle koffer !!!
Ocharme de chauffeur
maandag 14 juli 2008 - 08:26
minouke

Minouke

Volgend jaar verhoogt hij zijne prijs als hij Tuinadvies hoort

En zag hier op het forum dat die speciale plant met rode toppen van bij Martje,
een boomspinazie is, ik ga die ook eens gaan zoeken
maandag 14 juli 2008 - 10:27
lisa

Lisa

chantal,
je mag graag van mij de boomspinazie heben-trouwenssmaakt die heel lekker

groetjes lisa
maandag 14 juli 2008 - 15:38
minouke

Minouke

jaaaaaaaaa? ook om op te eten? dat wist ik niet
Martje heeft dat uit voorzorg verzwegen anders was alles foetsie
maandag 14 juli 2008 - 17:36
lisa

Lisa

ja, om te eten ik heb hem vorig jaar in de groentetuin gehad en ik vond hem lekker
gewon probieren chantal

groetjes lisa
maandag 14 juli 2008 - 19:25
hildavw

Hildavw

Vandaag !!! heb ik antwoord gekregen van de kwekerij Spitsbergen.
De mij toen nog onbekende plantjes, die Kurt de dag daarna al heeft kunnen benoemen, zijn Geum borissii.
Het heeft trouwens gisteren zijn eerste bloemetje laten zien, maar door de hevige regenval lag het al plat tegen de grond.
Vandaag ben ik nog niet gaan zien.

groetjes

Hilda
maandag 11 augustus 2008 - 12:17
lisa

Lisa

wat leuk hilda, dan weet je nu hoe de naam is,ja soms heeft men iets in de tuin staan en is aan het
twijfelen hoe de naam is, nu weet ik het ook
thanks

groetjes lisa
maandag 11 augustus 2008 - 12:50
chatoela

Chatoela

Dag Hilda,

Dat is inderdaad een mooie buit!!!Als ik zo nieuwsgierig mag zijn, hoe noemt die kwekerij? Ben ook steeds op zoek naar nieuwe, goedkope plantjes.

Groeten,
Karin
maandag 11 augustus 2008 - 15:21
Jose47

Jose47

Als jullie volgende keer op reis gaan, kan je best een extra bus meenemen om al het gekochte goed mee naar huis te brengen
Josée
maandag 11 augustus 2008 - 16:03
hildavw

Hildavw

Karin,
Het betreft hier de kwekerij Spitsbergen in Nederland, die we met de tuinadviesbusreis bezocht hebben.
Als ik zie waar je woont, kan je, als je veel nodig hebt, misschien eens richting Merksplas en Turnhout trekken, respectievelijk bij Pelckmans en Marechal.
Pelckmans is iets goedkoper, maar de plantjes bij Marechal zijn al iets voller, naar mijn mening toch.
Het hangt er natuurlijk van af wat je bedoeling is, iets minder uitgeven en wat langer wachten of een beetje meer besteden en rapper een voller uitzicht hebben.
Als je niet veel nodig hebt, kan je eens een kijkje gaan nemen bij de Boeketmobiel in Aarstelaar, Kontichsesteenweg, naast de Aldi.
Op donderdagavond, van 17 tot 21 uur, is er zelfs koopjesavond, dan gaat er nog eens 20 % af.
Ze hebben ook veel glaswerk en bloemschikmateriaal, misschien niet het chickste, maar wel veel keuze.

succes

Hilda
maandag 11 augustus 2008 - 17:51
Jose47

Jose47

Hoi,

Pelckmans heeft ook een mooie zaak geopend in Lommel.
Ik persoonlijk vind de planten van Maréchal beter, je hebt meer kans op overleven .... van de plantjes dan hè..... misschien ligt het aan de presentatie maar de planten bij Pelckmans - Merksplas zien er altijd zo verpieterd uit .... en doen het niet zo goed in je tuin ...

Groetjes
Josée
maandag 11 augustus 2008 - 20:29
minouke

Minouke

Genker vind ik ook wel goed
maandag 11 augustus 2008 - 20:34
chatoela

Chatoela

Goedemorgen Hilda,

Ah, in Nederland, is niet echt bij de deur, ik zag dat u in Edegem woont en dacht dat het een beetje in die buurt zou zijn. Vond het al raar dat ik die kwekerij niet kende aangezien ik, denk ik, elk groot tuincentra in groot-antwerpen al heb bezocht, verslaafd???nee hoor

Pelckmans, Marechal en boeketmobiel ken ik, van deze 3 is volgens mij Marechal de beste.

Als je van exotische planten houd kan je eens een bezoekje brengen aan Plantencentrum Exotica in Herenthout en 100m verder heb je Plantenland Peeters-Vervoort, zeker ook een bezoekje waard, vooral in het voorjaar!!!

Groeten,
Karin
dinsdag 12 augustus 2008 - 08:56
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hilda, wat een fijne en mooie foto's, dit haalt weer schitterende en hele fijne herinneringen op!!!

(beter laat dan nooit, maar ik ben nog steeds met het project bezig!)

Hopelijk kunnen er meerdere tuinbezoekers/sters van 5 juli en 12 juli helpen met dit project.

Helaas kan ik er op dit moment niet meer over vertellen, maar voor die personen die al meedoen, het wordt grandioos denk ik!

Iedereen die een van deze tuinreisjes meegemaakt hebben, kunnen even via een pb-tje contact met mij opnemen A.U.B., dan leg ik u alles uit!!!

Groetjes, Jeannette

dinsdag 12 augustus 2008 - 12:21
Esem

Esem

Wat een geldbeugel lijden kan hé Hilda, het is dan ook moeilijk om met niets thuis te komen.
Volgend weekende ga ik en een vriend naar Epimediun ergens in oostakker,en probeer dan maar eens terug te komen zonder iets??
Ik kan het niet.
dinsdag 12 augustus 2008 - 12:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon