menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Het mooiste onkruid

Ga naar meest recente reactie

kurt

Kurt

"Welk veel voorkomend onkruid vindt u het mooist" luidt de nieuwe vraag van de wekelijkse tuinenquete op de website.
Ik heb er tien courant voorkomende onkruidsoorten opgegeven die ook nog een opvallende bloem hebben.
Ik ben alvast benieuwd naar de uitslag.

U kunt uw mooiste onkruid gaan aanduiden op http://www.tuinadvies.be in de linkerkolom.

Kurt
donderdag 1 mei 2008 - 09:29
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

'k vind ze allemaal even mooi hoor!

Onkruid bestaat niet, 't zijn plantjes die, in onze ogen, op de verkeerde plaats groeien!
Als ik een nieuw 'onkruidje' zie staan, wacht ik eerst de bloei af vóór ik het eventueel weg doe!
Is het een mooie dan verplant ik het naar waar het wel mag groeien! Zo heb ik al een paar mooie plantjes ontdekt voor in mijn tuin!
donderdag 1 mei 2008 - 17:03
Mariani

Mariani

Kan ook niet kiezen, vind wilde bloemen altijd mooi
donderdag 1 mei 2008 - 18:10
Sandy

Sandy

hi Kurt, er ontbrak nog een bolletje : 'alle onkruidbloemen vind ik mooi' en de 'pinksterbloem'. Die zou ik gekozen hebben als ik niet alle onkruidbloemen kon kiezen. Dan was het niet zo moeilijk geweest !!!!
donderdag 1 mei 2008 - 20:31
Jose47

Jose47

Nou ik weet het , zoals Lysianthus zegt :er zijn geen domme vragen, maar toch : wat zijn voor het ogenblik die mooie gele bloemen die je langs de kanten van de weg ziet ? Kan je die ook in bloemstukken gebruiken ?
Groetjes
Josée
vrijdag 2 mei 2008 - 10:43
Rita1960

Rita1960

Ooit geleerd op de landbouwschool:

Onkruid bestaat niet, onkruid is een plant die op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaat groeit.
Is een suikerbiet onkruid?..... ja als 't ie in een aardappelveld opkomt
Is een aardappel onkruid? .... ja als 't ie in een bietenveld opkomt

Dus... bekijk alles goed en als de plant op de een of andere manier goed staat.... GENIET ER DAN VAN!

groetjes,

Rita
vrijdag 2 mei 2008 - 20:46
lentemode

Lentemode

Zo is dat, Rita !!!

Toch even volgend verhaaltje, WEL ECHT GEBEURD, in de beginperiode van mijn tuinieren ...

Ik bracht ooit enkele SPEENKRUIDJES mee van een uitstap naar Sint-Truiden...
Ik kan me nog altijd goed de plaats herinneren waar ik dit (on)kruid wegschepte...
We vonden die glanzend blaadjes en botergele bloempjes toen het einde...
En het groeide toch zo mooi dicht tot een donkergroen tapijtje ...
En blij dat we waren dat het kruidje het hier goed deed en gestaag uitbreiding nam...


Kunnen jullie je indenken wat een gevecht dat werd, nu nog zelfs, twintig jaar nadien ???

Hilarisch,
we leren met schande en schade,

Mia
zondag 4 mei 2008 - 21:43
an

An

vind ze allemaal mooi behalve de onderste twee hagewinde en nog een stond 7 blad er ook bij?
wat daar wordt ik gek van en die zou ik zeker niet kizen mijn tuin zit daar steeds van vol en die rot hagewinde (die wurg klimop toch)
zondag 4 mei 2008 - 22:57
Lino

Lino

Ik vind het geen moeilijke keuze hoor

(en met mij nog vele anderen, blijkt uit het resultaat tot nu toe )
maandag 5 mei 2008 - 08:54
Tine

Tine

Het is zeker moeilijk om te kiezen want zelfs een veldje zevenblad in bloei is prachtig ondanks dat je de aanwezigheid daarvan in je tuin wel kan vervloeken.

Tine
maandag 5 mei 2008 - 10:05
hildavw

Hildavw

Mia,
jouw verhaal herken ik héél goed.
Na jaren "geniet" ik er nog steeds van

groetjes

Hilda
maandag 5 mei 2008 - 12:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon