menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Speciale charakters

Spuddy

Spuddy

Ik heb me al enkele keren ge-ergerd aan het feit dat sommige tekens niet toegelaten zijn op dit forum. Zo is het niet toegestaat aanhalingstekens te gebruiken in een post of titel. Net die aanhalingstekens zijn zo belangrijk om de vareiteit van een plant aan te duiden. Vraagtekens zijn ook niet toegestaan in een titel, wel in een reply (antwoord).

Nu krijg je ook sinds kort ook geen error bericht meer wanneer je toch een niet toegelaten charakter gebruikt. Dat maakt het er ook niet makkellijker op want je denk dat alles goed gegaan is maar je antwoord komt er niet op.

Het is nochthans perfect mogelijk die charakters toe te staan zonder dat er een veiligheidsprobleem zou ontstaan. Of krijg je mss een conflict met de php code indien je ze toelaat?

Welk forum script is er trouwens gebruikt voor dit forum? Of is het mss een volledig zelfgeschreven forum?

Groetjes
zaterdag 2 juni 2007 - 17:48
kurt

Kurt

Beste Spuddy,

Het is inderdaad een volledig zelf geschreven forum, zodat het kan worden afgestemd aan de specifieke noden die hier gevraagd worden.

Dat van die speciale karakters WAS inderdaad een vervelend probleem dat de voorbije week ook werd aangepakt. Wanneer je nu tekens gebruikt die niet kunnen in url-titels zullen die er automatisch worden uitgeselecteerd bv ' " ? ! ,... Dus als je nu een topic maakt : tuinfoto's dan zal je die zonder problemen kunnen posten zonder error,... Dus probleem opgelost.

Mvg,
Kurt
zondag 3 juni 2007 - 20:21
Spuddy

Spuddy

Dank voor het antwoord maar bij mij blijkt het toch niet te werken. Als ik een aanhalingsteken gebruik komt mijn post er gewoon niet op, ook geen error boxje. Hoogst eigenaardig. In ieder geval doe ik toch mijn hoed af voor het coden van dit forum. Ik zou er het geduld niet voor hebben.
maandag 4 juni 2007 - 01:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon