menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Rozenprobleem

Ga naar meest recente reactie

molleke32

Molleke32

Hoe komt dit? Voor de rest is de roos supergezond, geen beestjes of dergelijke.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

donderdag 25 mei 2017 - 12:56
molleke32
donderdag 25 mei 2017 - 12:58
molleke32
donderdag 25 mei 2017 - 12:58
molleke32
donderdag 25 mei 2017 - 12:59
charlotje

Charlotje

Allo, allo Molleke,

Doet ze dit bij ALLE bloemen, of is dit eenmalig??
Soms komt een 'misbloem' voor en dan moet je daar gewoon geen aandacht aan schenken en gewoon doorgaan met je Rozen.
Is het echter structureel..... dan wordt het een ander verhaal en zou je een Rozenkweker kunnen raadplegen.

Veel suk-6 met je Rozenkindjes!!!

donderdag 25 mei 2017 - 13:08
Polplastron

Polplastron

Ik vermoed dat ook dit deze keer met de late vorst te maken heeft; ook in mijn tuin zien verschillende rozen er op deze manier uit. Andere jaren heb ik wel eens een keertje een misvormde bloem, maar slechts hier en daar. Dit jaar is het vrij algemeen.
donderdag 25 mei 2017 - 13:10
molleke32

Molleke32

alleen deze stamroos in pot heeft het, maar wel alle bloemen...die in vaste grond afwachten. die staan nog in knop. hopelijk hebben ze het niet allemaal dan...
donderdag 25 mei 2017 - 13:30
Pouketie01

Pouketie01

Ik heb het hier ook bij verschillende rozen soorten, ben er bijna zeker van dat het door de vorst te maken heeft.
donderdag 25 mei 2017 - 13:36
Roeli

Roeli

Komt bij mij ook voor.
donderdag 25 mei 2017 - 14:35
brnd82

Brnd82

ziet idd uit als vorstschade
dan heeft deze roos al iets verder in knop gestaan toen de laatste lente vorst voorbij kwam.
tip.. volgend jaar weerbericht in de gaten houden en bij vermoeden van lente vorst wanneer struiken etc al in knop of blad staan.. vliesdoek en bij kwetsbare planten ook stro op de grond rond de stam..
vrijdag 26 mei 2017 - 15:31
minouke

Minouke

Ik heb het ook meer dan andere jaren EN de Engelse rozen nog het meest.
vrijdag 26 mei 2017 - 16:27
Roeli

Roeli

Ze staan in pot, dus volgend jaar , als er weer vorst wordt verwacht op zo'n laat tijdstip, even de pot in de schuur zetten.
vrijdag 26 mei 2017 - 17:34
brnd82

Brnd82

dat is makkelijker idd met een pot
zaterdag 27 mei 2017 - 17:12
Polplastron

Polplastron

Ik heb het ook meer dan andere jaren EN de Engelse rozen nog het meest.


Ik heb geen Engelse rozen (uitgezonderd "Graham Thomas"), maar ook hier zie ik het verschijnsel eigenlijk enkel bij de meer gevulde, oude rozen. Ik vermoed dat de vorm van de bloem bijdraagt aan de gevoeligheid voor de late vorst. De enkelbloemige of minder gevulde bloemen hebben totaal geen schade.

Groeten,
Pol
zondag 28 mei 2017 - 12:56
sugar

Sugar

Ik heb geen gevulde rozen, alleen enkelvoudige en halfgevulde, en zie dat probleem nergens optreden op mijn +-10 verschillende rozelaars
maandag 29 mei 2017 - 20:25
Polplastron

Polplastron

Ik heb geen gevulde rozen, alleen enkelvoudige en halfgevulde, en zie dat probleem nergens optreden op mijn +-10 verschillende rozelaars


Dat bewijst dan mijn theorie! Bedankt voor de info!
maandag 29 mei 2017 - 20:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon