menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Hoornaar

Ga naar meest recente reactie

Pouketie01

Pouketie01

Vrouw (59) overlijdt tijdens vakantie in Frankrijk door steek hoornaar
Redactie 30 juli 2018 17u57 Bron: AD.nl
DEEL VIA FACEBOOK TWEET REAGEER

Lieven Samyn
Een 59-jarige vrouw uit Nederland is tijdens haar vakantie in de Drôme in het zuidoosten van Frankrijk overleden nadat ze meerdere keren door een hoornaar was gestoken.
De Franse krant Le Dauphiné Libéré meldt dat hulpverleners de vrouw nog probeerden te reanimeren, maar dat de Nederlandse in de nacht van zondag op maandag overleed. De vrouw verbleef op een camping in Vercheny.
Lees ook

Aziatische hoornaar rukt op in Vlaanderen
Een hoornaar (vespa crabro) is een grote wespensoort, die 3,5 centimeter lang kan worden.

Volgens Franse media werden op 20 juli in de Vendée, in het westen van Frankrijk, twee 69-jarige mannen ook al aangevallen door hoornaars. Een van de twee overleefde de steek toen niet.

Allemaal Beestjes

maandag 30 juli 2018 - 18:05
LT
maandag 30 juli 2018 - 19:50
LT

LT

Aziatische hoornaar (Vespa velutina)
maandag 30 juli 2018 - 19:51
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

zou dit puur door het gif komen. of doordat de steek op de keel is en doet opzwellen en je geen lucht meer krijgt. als het puur door de steek is het wel een zeer grote kans op sterven.
maandag 30 juli 2018 - 20:17
Pouketie01

Pouketie01

Misschien was die vrouw wel allergisch?
maandag 30 juli 2018 - 20:27
LT

LT

Gewoon eens uitproberen....
maandag 30 juli 2018 - 21:53
Carib

Carib

Volgens het bericht werd ze meermalen gestoken. Bij steken van een insect is dat van belang, want meerdere steken (bij een gewone wesp of bij meer dan 20) kan dat zo toxisch zijn dat het gevaarlijk wordt voor iedereen. Daarnaast kunnen er mensen allergisch zijn, waardoor één steek al dodelijk kan zijn.
maandag 30 juli 2018 - 23:00
babsieNancy

BabsieNancy

Ik weet niet of men zich op voorhand kan laten testen op zo een allergie.
Ge stikt gewoon ,das vreselijk.
Er bestaat een zalf met wespengif ook tegen spierpijn,kneuzingen etc,kweet de naam niet meer,maar ik heb die ooit gebruikt ,dat voelt gewoon aan als duizenden prikken van naalden.Je. Mag die zelfs niet gebruiken als je allergies bent voor wespen.
Kben gelukkig nog nooit gestoken geweest.Mooie beestjes maar kheb die liever niet in mijn omgeving.Brrrr
woensdag 1 augustus 2018 - 18:14
leerling

Leerling

Ik vermoed dat je je inderdaad kan laten testen, maar ik weet niet of een dokter dat gaat doen zonder aanwijzingen te hebben dat het nodig is.

Vandaag wist VRT nieuws wel dat UZA nu een behandeling heeft tegen wespenallergie die maar 2,5 uur duurt: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/01/wespenallergie-op-enkele-uren-tijd-behandeld-in-uza/
woensdag 1 augustus 2018 - 21:22
LT

LT

leerling, duidelijke link!
woensdag 1 augustus 2018 - 21:38
pplakke

Pplakke

Vroeger duurde dit 3 tot 5 dagen voor een behandeling staat er dat is wel heel lang. Gelukkig dat ze het korter gekregen hebben.
woensdag 1 augustus 2018 - 21:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon