menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Grote Prunus Lusitanica Angustifolia kopen

Ga naar meest recente reactie

yvdv32

Yvdv32

Goedemorgen,
Weet iemand een tuinkweker waar ik nu 2 Prunus Lusitanica Angustifolia van +- 2 meter kan kopen? Prijs doet er niet toe. Wij moeten nl een gat met de buren dichten. Ik had er 2 besteld bij een tuincentrum dat verzekerde dat ze 100 % op voorraad waren. Nadat ze enkele keren zelf de leveringsdatum veranderd hebben, laten ze doodleuk vannacht via e-mail weten dat de levering niet meer voorradig is. Wij hadden alles al voorbereid waardoor we nu helemaal bij de buren zien.
Ik zou zo blij zijn als iemand ons kan helpen. De sfeer thuis is hierdoor zeer kil.

Alvast bedankt

Yves
dinsdag 13 april 2021 - 08:12
Pouketie01

Pouketie01

Van Der Auwera in Aartselaar misschien? Reetsesteenweg
dinsdag 13 april 2021 - 08:33
yvdv32

Yvdv32

Bij Van der Auwera ben ik een paar weken geleden gaan informeren. Daar hadden ze toen enkel van 1.5 m. We kunnen echter geen jaren wachten tot de struik hoog genoeg is om de inkijk van de buren tegen te houden.
dinsdag 13 april 2021 - 08:37
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

De Bruyn in Begijnendijk?
dinsdag 13 april 2021 - 08:56
LT

LT

Misschien hier...Een grote boomkweker...
https://boomkwekerij-frijns.nl/
dinsdag 13 april 2021 - 09:04
Pouketie01

Tekst aangepast

Pouketie01

Haagplanten Heijnen 02/7810420
dinsdag 13 april 2021 - 09:10
Pouketie01

Pouketie01

Maréchal in Turnhout
dinsdag 13 april 2021 - 09:18
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

De Bock in Oudenaarde heeft ze ook
dinsdag 13 april 2021 - 09:32
yvdv32

Yvdv32

Ik heb er al een aantal aangeschreven maar bij velen (oa Maréchal, De Bruyn, Heijnen) is alles uitverkocht. Ik denk dat het hopeloos is.


dinsdag 13 april 2021 - 15:35
Pouketie01

Pouketie01

Dat is jammer. Voorlopig een groen zeil tussen plaatsen om toch inkijk te vermijden.
dinsdag 13 april 2021 - 15:45
Tuinprins

Tuinprins

Er is dit jaar een tekort aan allerlei soorten tuinplanten. Veel mensen zijn dit niet gewend want in het verleden was zo goed als alles altijd voorradig. Verkopers proberen overal nog wat los te peuteren maar als het op is dan is het op.

Oorzaken:

1. door de corona-epidemie zijn veel mensen in de tuin bezig gegaan en hebben heel veel planten gekocht.

2. voor de definitieve Brexit zijn er nog zeer veel planten naar GB gegaan.

Gevolg: nu een tekort. Bij houtige gewassen heb je niet van vandaag op morgen een plant van 2.00 meter.

P.S. Je had er verstandig aan gedaan om die planten van 1.50 meter te kopen. Prunus lusitanica groeit relatief snel en het gat in je haag was in ieder geval grotendeels gevuld.


Gegroet, de tuinprins
woensdag 14 april 2021 - 07:50
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Ik ben inderdaad blij dat ik dit voorjaar op tijd mijn planten gekocht heb, in januari gaven ze al aan dat er een tekort aan zat te komen en dat de planten naar buiten vlogen, heb ze vroeger besteld dan ik ze nodig had en ingekuild om te voorkomen dat ik zonder planten zat...achteraf gezien gelukkig maar!

Ik wou eind vorig jaar nog paw paws kopen, heb er in oktober nog kunnen kopen voor de verjaardag van m'n pa, maar ze waren ook al grotendeels uitverkocht, zeker de grotere.

Zelfde met bouwmaterialen, het is énorm druk in alle bouwdepots, bijkomend probleem zijn de grondstofprijzen die hard gestegen zijn en de transportproblemen wereldwijd die overal tekorten creëren. Lokaal sourcen is mooi in theorie, in de praktijk zijn we voor vanalles afhankelijk van de internationale handel én transport. Zonder levering van plastieken potjes kan je geen plantjes kweken, etc. Een mens vraagt zich af waarom er nog geen grote inflatie is...(olie staat nog relatief goedkoop)

Succes!
woensdag 14 april 2021 - 09:28
yvdv32

Yvdv32

Het is jammer, inderdaad. Het was bij ons een plots probleem. NIet iets dat we hadden kunnen voorzien. Heb nu wel van Van der Auwera vernomen dat ze nog planten hebben van 1.5 - 1.75 m dus denk toch dat ik daar ga kopen.
We zijn inderdaad gewoon dat eigenlijk alles altijd wel ergens te koop is, duur of niet duur. Nu worden we met de realiteit geconfronteerd. Dat van de corona-vrije tijd had ik wel verwacht maar dat Brexit hier ook zou meespelen eerlijk gezegd niet. Nu ja, niets aan te doen.
woensdag 14 april 2021 - 10:58
Petrus 53

Petrus 53

Hallo Yvesvdv321,,

Heb er hier nog een en hoop dat het iets is voor je en dat is .
www.atuin.be/nl/ hoop dat het iets voor je is.
Succes
woensdag 14 april 2021 - 11:04
yvdv32

Tekst aangepast

Yvdv32

Goedemiddag,

Even een update: boomkwekerij De Bruyn liet een tijd geleden weten dat ze toch nog een grote solitair prunus hadden staan. Heb ik maar direct besteld en laten leveren. Niet goedkoop maar zeer goede service van hen én onze inkijk is weg. Feit dat de solitair in volle grond stond en daardoor met hele kluit geleverd werd, heeft ons wel bloed, zweet en tranen gekost om de plant naar de tuin te brengen: zo zwaar! Maar het eindresultaat is het belangrijkste. En de struik heeft al bloemen! Mooi!

Mvg
Yves
dinsdag 8 juni 2021 - 18:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon