menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Standplaats van Brugmansia

Tuingek

Tuingek

Hallo allemaal. Ik hoop dat het vandaag (dinsdag) bij jullie net zulk mooi weer is als hier (Noorden van Nederland)

Ik heb het forum door geploegd op zoek naar informatie over de standplaats van de Brugmansia. Maar niets kunnen vinden. (misschien over het hoofd gezien) Boeken er op na geslagen, informatie op het internet gezocht, maar wat ik steeds tegen kom is verschillende meningen over de standplaats van de Brugmansia.
Bij de 1 kom je het advies van "volle zon" tegen en in een ander boek of tijdschrift "lichte schaduw", maar ook "mag in de volle zon, maar niet te warme plaats gezet worden."

Ik weet het dus nu even niet meer.
Mario is de Brugmansia expert (heb ik ergens gelezen ) en misschien kan hij of 1 van jullie mij antwoordt geven op de vraag wat de beste plaats is voor de Brugmanisa en hoe groot de pot (kuip) moet zijn om een flinke plant te verkrijgen?

Ohja heb ik aan Mario nog een vraag:
Kun je Brugmansia's kruisen en zo ja hoe doe je dat?

Groetjes Marianne
dinsdag 19 mei 2009 - 14:00
Rita1960

Rita1960

Hoi Marianne,

Ook ik woon in Noord Nederland en zet mijn twee brugmansia's in de volle zon maar niet tegen een warme muur. Op dit moment heb ik ze in emmers van 12 liter staan en ze zijn nu zo'n 80 cm hoog. ( na ze vorig jaar teruggesnoeid te hebben)

Andere leden van dit forum hebben ze in specie/metserkuipen staan en dan zullen ze ook wel wat groter worden. Ook worden ze in de volle grond gezet en dan worden ze echt giga-groot.

Over het kruisen van de brugmansia's kan ik je niet vertellen, want daar heb ik geen verstand van.

groetjes,

Rita
dinsdag 19 mei 2009 - 18:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon