menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Naam plantje

Ga naar meest recente reactie

Henk33

Henk33

Hallo,

Wie weet welk plantje (onkruid?) dit is?

Bloemen & Planten

donderdag 23 april 2015 - 08:01
Bombycilla

Bombycilla

De foto is te onduidelijk voor een zekere determinatie , ik denk aan kleine veldkers maar weet het dus niet zeker.
Ps. Onkruid bestaat niet , planten kunnen wel op een door ons ongewenste plaats groeien.
donderdag 23 april 2015 - 09:02
Henk33

Henk33

Hallo Bombycilla,

Dankjewel, het zou kunnen. Ik zal eens wat afplukken en met afbeeldingen vergelijken. Ik had achter onkruid ook een vraagteken gezet, voor de een zijn het mooie bloempjes en iemand anders stoort er zich aan.
zaterdag 25 april 2015 - 18:12
Rowie

Rowie

Als het inderdaad kleine veldkers is, kan die zich gigantisch uizaaien. Hoewel makkelijk handmatig te verwijderen neemt de waardering voor dit kruid snel af als het óveral opduikt en tussendoor groeit.....














zondag 26 april 2015 - 03:43
iecee

Iecee

ook wel springkruid genoemd omdat als je het aanraakt het zaad wel 80 cm ver weg springt,
en onmiddellijk weer kiemt zomer en winter
dus het is letterlijk onkruid als het in je tuin staat

zondag 26 april 2015 - 13:25
Bombycilla

Bombycilla

het is ook gewoon een leuk plantje welk als het op de verkeerde staat eenvoudig te verwijderen is , onkruid bestaat niet
maandag 27 april 2015 - 09:31
leerling

Leerling

Gewoon weer eentje om op te eten:

Het is een van de vroegst eetbare kruiden en kan al vroeg in het jaar geplukt worden.
De gehele plant kan gegeten worden en heeft een prettig zoete, mild peperige smaak. Hij kan verwerkt worden in salades, is een goede vervanger van waterkers en gaat heel goed samen met roomkaas.

Zie: http://www.permacultuurnederland.org/planten.php?zoek=&laag=&functieSER=Z24=&pid=148&page=9
maandag 27 april 2015 - 21:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon