menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rodochiton

Ga naar meest recente reactie

Janny46

Janny46

Hoe krijg ik de zaadjes van de Rodochiton.
Moet ik dan de bloemetjes drogen?
Met het binnenste bolletje?
zaterdag 15 oktober 2011 - 11:49
Roeli

Roeli

In het binnenste bolletje zitten de zaadjes.
Helaas heeft mijn plant wel veel bloemen gehad (en heeft nog steeds enkele bloemen ), maar geen enkele zaadbol. Wie weet hoe dat komt ?
De plant heeft de hele zomer buiten gestaan.

groetjes Roeli
zaterdag 15 oktober 2011 - 13:39
danny2

Danny2

Als je bloemen bevrucht zijn vormt er zich binnen een dik bolletje, zodra dit grijs bruin geworden is zijn je zaadjes oogstklaar.

groetjes danny
zaterdag 15 oktober 2011 - 13:40
printemps

Printemps

Ik denk dat je deze ook kan stekken om in het voorjaar al een groter plantje te hebben

@ Roeli

Misschien moet je het zelf doen met een penseeltje
Bij sommige bloemen kan de bij niet in de bloem om haar werk te kunnen doen
zaterdag 15 oktober 2011 - 13:50
Roeli

Roeli

Ja, ik weet het,maar het vreemde is, dat ik jaren een rodochiton heb gehad die alleen maar binnen heeft gestaan en wel zaaddozen kreeg, die in de pot op de grond liet vallen en het 3 jaren heeft gedaan. Hoe kan dat dan.

Gr . Roeli
zaterdag 15 oktober 2011 - 14:00
annis

Annis

Roeli ik heb hem hier ook buiten staan en heeft niet veel zaadbolletjes. Nu is deze zomer wel niet erg geweldig geweest en hebben de insecten het een beetje laten afweten. Op dit moment zitten er nog veel bloemetjes in waarvan het klokje nog niet is afgevallen. Meestal zie je daarna wel of de bloem bestoven is of niet.
zaterdag 15 oktober 2011 - 15:26
Roeli

Roeli

Ik heb hem nu maar naar binnen gehaald. Hij loopt nl. op veel punten weer uit. Misschien haal ik hem de winter door en begint hij volgend jaar opnieuw.
Je kan nooit weten.
zaterdag 15 oktober 2011 - 15:46
danny2

Danny2

Ik plant altijd 3 plantjes samen in een pot, heb vanmiddag zo'n 50 zaaddozen geplukt, dus ruim voldoende.
Heb ze in augustus ook gestekt en dit zijn dan mijn plantjes voor volgend jaar.

groetjes danny
zaterdag 15 oktober 2011 - 20:43
Rita1960

Rita1960

ik heb ook zaden van de Rhodo...atro...

Dank zij Danny2 die mij vorig jaar zaadjes heeft toegezonden.. en hier zitten in de rhodo die in weer en wind heeft gestaan vele zaaddozen ( ook al veel geoogst) en van de plantjes die meer beschut stonden.. daar zitten veel minder zaaddozen in..

dus Roeli, zaden zat.. geef maar een brul..

en met dat overhouden?? hoe doen jullie dat? hier staat de ene nog buiten en de ander hangt onder het afdek.. ( maar daar zit witte vlieg in )

[afbeelding verwijderd niet-https]









zaterdag 15 oktober 2011 - 21:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon