menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloeiende onbekende

Ga naar meest recente reactie

Daniel_SJD

Daniel_SJD

Goedemorgen allen,

Hij heeft niet lang zonder bloemen gezeten of het is alweer raak. Op het kaartje staat Bonnita, maar dat is niet de echte naam. Heeft iemand een idee welke plant (caudex) dit is???







zaterdag 19 april 2008 - 09:35
Daniel_SJD

Tekst aangepast

Daniel_SJD

Ik zie net dat ik in het verkeerde topic gepost heb. Mag verplaatst worden naar het cactussen en vetplanten identificatie topic. Mvrgr, Daniel
zaterdag 19 april 2008 - 10:51
maurice2

Maurice2

hallo

waarschijnlijk sinningia canescens
zaterdag 19 april 2008 - 12:27
Daniel_SJD

Daniel_SJD

Daar lijkt het inderdaad wel op! Zeer bedankt!
zaterdag 19 april 2008 - 13:09
xerofyt

Xerofyt

Met plantennamen is het soms verwarrend. Ze krijgen soms al eens een andere naam.
Zo vond ik de plant terug onder "Rechsteineria leucotricha" en na wat 'googlen' op afbeeldingen
kom je ook wel "Sinningia" tegen onder dezelfde reeks als Rechsteineria . Wat vroeger Gloxinia heette is nu Sinningia geworden. Of is het omgekeerd? Help, nu weet ik het ook niet meer!

Vik
zaterdag 19 april 2008 - 13:29
printemps

Printemps

hallo

een mooie plant zeg
waar heb je hem gekocht??

mvg
an
zaterdag 19 april 2008 - 14:01
Daniel_SJD

Tekst aangepast

Daniel_SJD

hallo

een mooie plant zeg
waar heb je hem gekocht??

mvg
an


Deze komt bij Life & Garden vandaan... een truincentrum hier in de buurt . Omdat hij praktisch naast de kachel staat heb ik hem in de winter ook gewoon water gegeven en geloof het of niet, maar hij bloeit nu bijna non-stop (al maanden, iedere keer weer een nieuwe stengel met knoppen). Het enige is dat ik hem af en toe moet draaien, zoals op de laatste foto te zien is, is hij heel hard naar het raam aan 't groeien voor een beetje licht .
zaterdag 19 april 2008 - 14:10
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

In Nederland is dat ,meen ik te weten ," pijpje lak" , de' meer gangbare soort Reichsteineria leucotricha heeft haast elke sucullentenliefhebber in huis (serre ) !
Synomiemen zijn ook : Corytholoma en Gesneria en dus ook Sinningia !!! RAARRRRRRRRRRRRRRRRRRR
zaterdag 19 april 2008 - 21:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon