menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Upgrade cactusforum

Ga naar meest recente reactie

kurt

Kurt

Beste cactusvriend(inn)en,

Ik denk dat we de oplossing gevonden hebben voor de problemen ivm aparte rubrieken te kunnen maken waar alles netjes in terug gevonden kan worden ivm vermeerderen, ziektes,...

De subrubriek cactussen en vetplanten die nu een onderdeel is van DE SIERTUIN zou ik er laten uithalen en er een evenwaardige hoofdrubriek CACTUSSEN en VETPLANTEN van maken.
Daaronder dan als eerste subrubriek "vragen ivm cactussen, vetplanten,... ", tweede subrubriek: "vermeederen van", derde: "ziektes",...

Zo kan iedereen wel zijn eigen topic opstarten en er dan ook de passende antwoorden op krijgen. Bv bij de ziektes kan men dan een topic starten over zwartkopziekte.

Nu is mijn vraag aan jullie welke subrubrieken ik moet aanmaken onder die hoofdrubriek van cactussen en vetplanten???

1 Vermeerderingsmethodes (zaaien/verspenen-stekken)
2 Subtraten/ Voeding
3 Ziekten/Plagen/Bestrijding
4-Enten (onderstammen, technieken e.a.)

NA het opwaarderen van de subrubriek met cactussen en vetplanten tot hoofdrubriek kan ik die subrubrieken aanmaken.

Het opwaarderen zou binnen enkele dagen al kunnen gebeuren, dus graag jullie mening daarover EN dan eventueel ook een duidelijke indeling van onderrubrieken aub.

Alvast bedankt voor uw mening.
Mvg,
Kurt
maandag 17 december 2007 - 20:12
Tomby

Tomby

Ik ben niet zo goed in topics verzinnen maar ik weet wel wat er in de lijst terecht moet kunnen komen zodat er zeker een rubriek is waar je terecht kan met je cactus mededeling, namelijk de algemene praat, vragen ivm ID cactus/vetplant en de foto's moeten ook ergens terecht kunnen eventueel ook nog de watergift(zomerrust of winterrust?) ergens bij te proppen (ge zie als ge mij laat doen..hebde een heel forum over cactussen )

Groeten Tom
maandag 17 december 2007 - 20:26
kurt

Kurt

Tom,

Idd. dat had ik wellicht niet zo goed verwoord. De algemene cactusbabbel blijft uiteraard topic nummer 1.

Watergift en ID cactus / vetplant zouden idd. ook kunnen.

Kurt
maandag 17 december 2007 - 20:32
Dany

Dany

Misschien ook een rubriek met adressen van cactuskwekerijen, cactustuinen, cactusclubs, cactusbenodigheden enz... waar de liefhebber binnen kan.
maandag 17 december 2007 - 21:12
Wardje

Wardje

Kurt,
een rubriek 'vraag en aanbod'
een rubriek 'cactusevenementen, zoals opendeurdagen, bvb'
overigens een zeer goed initiatief hoor
en al goed dat we verder kunnen babbelen (want we kunnen da bijna even goed als zeveren
)
Marc (Wardje)
maandag 17 december 2007 - 21:18
Dany

Dany

Ofwel moet er een rubriek gemaakt worden met algemene info, over substraten,zaaien, enten en wat algemene richtlijnen over de verzorging maar waar er niemand kan in schrijven behalve de moderators en moeten de vragen dan verder behandeld worden in het forum. Komen er dan toch vragen over de onderwerpen die daar instaan (want niet iedereen zal dit eerst lezen voor hij een vraag stelt) dan kunnen we die gewoon doorsturen naar de algemene info, zo moet dan niet altijd alles herhaald worden.
maandag 17 december 2007 - 21:47
Paronoto

Paronoto

Mijn idee heb ik zo goed mogelijk voorgesteld en daar blijf ik bij. Dat men ontspoort of totaal afwijkt van het onderwerp is de schuld van die "ontspoorders" die weinig of geen discipline aanhouden en/of bij het onderwerp blijven waardoor er telkens weer een chaos ontstaat. Zoals het er bij momenten aan toe gaat is complete warboel en het is hoogtijd dat daar een einde aan komt en dat er een systeem ingesteld wordt dat gerespecteerd wordt.
maandag 17 december 2007 - 22:30
kurt

Kurt

Het is zoals Parodias inderdaad al aangeeft de bedoeling enkel subrubrieken te maken voor onderwerpen die wekelijks wel meerdere posts krijgen. De topics die wel nuttig zijn maar niet zo vaak van nieuwe onderwerpen worden voorzien bv. over opendeurdagen kunnen we in de meest passende subrubriek nog altijd vastpinnen.

Moesten we het dus kunnen beperken tot een vijf a zestal duidelijke topics die vaak gebruikt zullen worden... dan wordt het voor de moderators al ruim genoeg werk.
De moderatoren zullen wel de topics die in de foute subrubriek staan, kunnen verplaatsen. Dat kan vrij eenvoudig en snel.

Ik besef ook wel dat ik als hoofdmoderator vaak veel te laat iets zie en dus pas kan reageren als het kalf al verdronken is. Voor Alain en Luc moet het ook aangenaam kunnen blijven, dus mag het ook niet teveel modereerwerk worden met dat verzetten,... want meer rubrieken... Een mooier forum zal dus ook meer werk met zich mee brengen, maar door het overzicht mogelijks ook meer liefhebbers.

Al bedankt voor de vele, snelle reacties.

P.S.: bijna vergeten.
De uitslag van de bevraging van vorige week gaf de volgende uitslag.
Een afgetekende meerderheid vond dat het moest kunnen om lijsten van merken,... te posten op dit forum zolang het door en voor liefhebbers is. Verschillende leden vonden dat het kon als het was als antwoord op een vraag. Voor iedereen was het duidelijk dat profs hun product niet mochten komen promoten, want zoiets is niet neutraal en geeft dus ook geen meerwaarde. Profs mogen zich echter wel komen mengen in een topic die over hun product gaat, INDIEN ze dat op een fatsoenlijke manier doen en enkel met opbouwende, informatieve info. (iedereen weet wel wat ik hiermee bedoel)
Verder zou ik willen vragen niet in te gaan op uitdagende teksten van dergelijke personen, maar gewoon 1 van de moderatoren te verwittigen zodat we die indien nodig gewoon monddood kunnen maken. Heen- en weerschelden is te slecht voor de gezondheid en het goede gemoed

Ik hoop dat we dus nu met de veranderingen die met jullie goedkeuring zouden doorgaan binnen enkele dagen er terug vollen bak kunnen invliegen.

Ik wens jullie alvast een aangenaam eindejaar.

Mvg,
Kurt
maandag 17 december 2007 - 22:41
Alain1

Tekst aangepast

Alain1

Daar ik niet alle emailadressen heb van de forumleden heb ik mijn emailversie hier maar eens gepost zodanig dat ieder op de hoogte is.

Vooreerst heb ik veel respect voor Kurt … voor de ene was een uitbreiding een must, voor de anderen hoefde het niet …

Nu het er toch zal komen vind ik, rekening houdende met wat ik vernomen heb van bepaalde forumleden, dat er zeker voldoende subtopics moeten zijn anders gaan we weer in hetzelfde straatje terecht komen …

Deze subtopics zouden kunnen zijn : 1- Vermeerderingsmethodes (zaaien/verspenen - stekken) -- 2 Substraten / Voeding / Watergift 3- Ziekten/Plagen/Bestrijding - 4- Enten (onderstammen, technieken) 5- Ter identificatie 6- Te koop,gezocht, te ruilen 7- Opendeurdagen / Reportages 8- Cactusbabbel 9/…. Volgorde nog niet van belang.

Ik weet niet of jullie nog ideeën omtrent subtopics hebben. Hopelijk wordt het eerst voorgesteld door Kurt … en dat het pas daarna van kracht kan gaan.

Als moderator ga ik zeker alles proberen opvolgen betreffende het geheel (tenzij dat jullie een andere in de plaats willen).

En wat ik vooral hoop : dat er nog eens een grap af kan, en dat het nog gezellig blijft … Want wat zal er gebeuren als iemand eens iets post in een verkeerd vakje …..o wee ik mag er niet aan denken… verbannen naar Elba!

Zo, dat is dan mijn versie en opmerkingen zijn steeds welkom...


Groeten, Alain1

dinsdag 18 december 2007 - 01:54
Dany

Dany


De uitbreiding naar vaste topics zie ik enkel als een soort FAQ (ttz rubriek "Veel gestelde Vragen") die voor mij niet open moet zijn voor discussie, daar dient het forum voor, die FAQ moet enkel een "naslagwerk" zijn waar steeds "terugkomende antwoorden" moeten te vinden zijn ...
Ik zie trouwens ook geen enkel probleem met de eventuele aanstelling van bijkomende "moderatoren" die specifieke info uit het forum plukken en dat als VGV onderbrengen in de rubriek/vaste_topic die hun bvb toevertrouwd is (topic specifieke moderatoren) zodoende moeten die paar huidige moderatoren niet alles doen

Dat is volgens mij ook de meest ideale oplossing.
dinsdag 18 december 2007 - 10:07
kurt

Kurt

Ik neem hier zeker niet alleen een beslissing in en ga de cactusmoderatoren contacteren. We zullen dan samen zien wat technisch de meest praktische, beste, mooiste en overzichtelijkste oplossing kan worden.

Wellicht morgenvroeg zal het cactusforum al een upgrade hebben gekregen. Met de eventuele subrubrieken gaan we dus nog wachten en hoor ik wat de moderatoren daarover te zeggen hebben, want het zijn zij uiteindelijk die er het modereer- en verzetwerk aan zouden hebben.

Mvg,
Kurt
dinsdag 18 december 2007 - 23:36
focus

Focus

bij deze is de upgrade doorgevoerd.

de berichten zouden allemaal verzet moeten zijn.
hopelijk lukt alles normaal zoals voorheen.
woensdag 19 december 2007 - 06:53
kurt

Kurt

Na overleg met Alain werd het cactusforum onderverdeeld zodat het nu meerdere rubrieken telt. Hopelijk is het nu voor iedereen een stukje overzichtelijker.

Mvg,
Kurt
vrijdag 21 december 2007 - 15:51
Paronoto

Paronoto

Het is even wennen aan het nieuwe systeem maar met enige DISCIPLINE moet dat zeker marsjeren!Even nadenken vooraleer een nieuwe Topic te lanceren..niet zomaar in het blinde weg en bij twijfels even "de chef" raadplegen...Bij de inventarisering stel ik vast dat bijna alle Topics verkeerd aangegeven werden/worden Bvb "Heb je dat al gezien?" met daarop gevolgd het eigenlijke onderwerp "Bruine bloemen?" Wie de Topiclijst raadpleegt weet niet direct waarover het gaat...Dus moet het juist omgekeerd = "Bruine bloemen" (onderwerp)met daar onder "Heb je dat al gezien?" enz er zijn zo tientallen voorbeelden te citeren, kijk zelf maar in de lijsten. Dus dames en heren "Ordnung muss sein!"
Het allerbeste gewenst voor 2008..laat de boeren maar dorsen!
vrijdag 21 december 2007 - 21:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon