menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gaten in mijn kruiden

Ga naar meest recente reactie

timaarbei

Timaarbei

hey
Ik had 4 weken geleden 4 verschillende kruiden geplant, namelijk: basilicum, tijm, majoraan en peterselie. Maar er komen nu allemaal gaatjes in de bladeren van mijn kruiden, hoe kan dit? ik zie namelijk geen luis (wat ik eerst wel dacht)
Zouden ze een bepaalde ziekte kunnen hebben?
dinsdag 24 augustus 2010 - 21:04
Plantadvies

Plantadvies

Kunnen naakslakken of kleine kevertjes zijn.

Plantadvies
http://www.plantadvies.web-log.nl/
dinsdag 24 augustus 2010 - 21:12
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Baslicum, tijm en marjoraan houden van een droog en zonnig plekje terwijl peterselie graag in de halfschaduw staat op een niet te droge plaats. Vaak is de standplaats bepalend voor de gezondheid van een plant en de mate waarin hij wordt belaagd en aangetast.
dinsdag 24 augustus 2010 - 21:19
timaarbei

Timaarbei

hoe kan ik dit dan oplossen? Ze staan trouwens binnen
dinsdag 24 augustus 2010 - 21:32
timaarbei

Timaarbei

Wat ook raar is, is dat het niet lijkt dat ze verbrand zijn door de zon, maar gewoon midden in het blad zit dan een gaatje.
dinsdag 24 augustus 2010 - 21:35
mcquinten2

Mcquinten2

kunnen misschien kleine naaktslakken zijn (die zwarte)?

misschien eens je planten uit de pot halen en eens goed kijken of je geen slakken ziet?!?
dinsdag 24 augustus 2010 - 22:00
timaarbei

Timaarbei

ze staan binnen, en ik weet zeker dat ik binnen geen slakken heb
dinsdag 24 augustus 2010 - 22:13
printemps

Printemps

Soms durven slakken zich verstoppen in de potgrond of in de rand van het potje

mvg
woensdag 25 augustus 2010 - 13:41
timaarbei

Timaarbei

oh ik heb het al gevonden.
een tijdje terug had ik dus de planten geplant in zo'n plastic kastje die je kon kopen ergens. Toen de kruiden groter werden, had ik ze dus overgeplant, met nieuwe grond. In die grond zag ik dus snel iets wits, een soort wormpje, de aarde in duiken. Wie ben ik om te weten wat dat was, dus ik stop gewoon de aarde uit die zak in de pot, en ga mijn kruiden overplanten. Ik zoek nu dus al tijden naar de oplossing van de gaten in mijn kruiden. Ik kijk nog eens goed en zie een soort van plakspul dat lijkt op een spinnenwep, maar het is ergens omheen gebonden. Ik duw het zachtjes weg, en wat zie ik daar? Een rups!. Ik zoek nu dus snel naar meer, heb inmiddels al 4 rupsen gevonden
woensdag 25 augustus 2010 - 15:05
timaarbei

Timaarbei

hoe dan? want ze hebben zich verspreid in de hele pot.
woensdag 25 augustus 2010 - 19:26
timaarbei

Timaarbei

nee ik bedoel, dat de wortels in de hele pot versprijd zitten. hoe kan ik de kruiden er dan uithalen?
donderdag 26 augustus 2010 - 14:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon