menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paprika's ziek?????

Ga naar meest recente reactie

Tortelduifjes

Tortelduifjes

Mijn paprika's zien er niet gezond uit!!!! wat kan ik hieraan doen ???

Groenten

dinsdag 24 juli 2018 - 15:40
Tortelduifjes

Tortelduifjes

nog een tweede foto van mijn paprika's...... wat te doen?????

Groenten

dinsdag 24 juli 2018 - 15:41
Ken M

Ken M

Wat meer info over de de omstandigheden kan helpen om de oorzaak te vinden.
Groeien ze in serre of buiten? Wanneer gezaaid? Overgeplant? Voeding? etc.

Mijn gok is dat dit schade is door insecten, bladluizen trips, of dergelijks.
Ik veronderstel dat ze in een serre staan waardoor de insecten zich makkelijker kunnen voortplanten en meer schade berokkenen doordat ze geen natuurlijke vijanden hebben van buitenaf.

Ken
dinsdag 24 juli 2018 - 16:57
Carib

Carib

Volgens mij zie ik daar witte vlieg. Volgens mij houden die niet van water sproeien.
dinsdag 24 juli 2018 - 17:24
verbena46

Verbena46

Paprika's worden niet snel ziek. Mochten er al luizen op (onder)de bladeren zitten kan je met een straal water wegspoelen.

Maar zie veel slappe bladeren en vermoed dat de planten meer water nodig hebben.
Bescherm ze ook tegen felle zon.

gr
dinsdag 24 juli 2018 - 17:26
Tortelduifjes

Tortelduifjes

de planten staan idd in een serre. Waren eerst in de serre gezaaid in een potje en dan uitgeplant in de serre. Bladeren vertonen bruine vlekken en idd ook kleine witte vliegjes. Ze verliezen ook blaadjes....... Ik heb ze al eens bespoten met water met afwasmiddel in.........
dinsdag 24 juli 2018 - 21:56
Ken M

Ken M

Zorg ervoor dat je zeker de onderkant van het blad bespuit met je insectenzeep, daar zitten de eitjes en nymphen. 1 keer per week zou voldoende moeten zijn.
De volwassen vliegjes kan je het best vangen met een vliegenstrip.

Ken
woensdag 25 juli 2018 - 12:39
Carib

Carib

Ik ben geen voorstander van bespuiten met afwasmiddel. Het oude huismiddeltje tegen bladluizen is water met een lepel spiritus en groene zeep. Groene zeep kan niet vervangen worden door synthetisch afwasmiddel.
Ik zou om te beginnen regelmatig flink sproeien, daar hebben witte vliegen een hekel aan. Bovendien lijkt de grond erg droog. Ik heb ook paprikaplanten in de kas en daar hangen al volop grote paprika's aan en die krijgen iedere dag een forse hoeveelheid water.
woensdag 25 juli 2018 - 14:13
Wannus

Wannus

Wat mij het meest opvalt , is dat de grond er enorm droog uit ziet !
woensdag 25 juli 2018 - 15:44
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ik geef nochtans elke dag water....... maar ja met zo'n warm weer droogt de aarde wel snel uit!!!!!!!!
woensdag 25 juli 2018 - 16:18
Ken M

Ken M

Is toch vrij normaal dat de toplaag in een serre er droog uitziet.
Bij mij net hetzelfde, maar 2cm dieper is het redelijk nat en vochtig.
Alleszins zie ik geen tekenen van uitgedroogde planten.

Ken
woensdag 25 juli 2018 - 16:28
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ondertussen zijn door te behandelen met watersray met afwasmiddel de planten mooi geworden maar de paprika's beginnen nu nog maar te groeien....... dus hoeveel ik er nog zal hebben weet ik niet ........
woensdag 22 augustus 2018 - 14:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon